Projekt rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości w sprawie sposobu i trybu opracowania rocznego harmonogramu działalności szkoleniowej Krajowej Szkoły Sądownictwa i Prokuratury.
Sędz.2015.12.11
Akt nieocenianyOPINIA
KRAJOWEJ RADY SĄDOWNICTWA
z dnia 11 grudnia 2015 r.
w przedmiocie projektu rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości w sprawie sposobu i trybu opracowania rocznego harmonogramu działalności szkoleniowej Krajowej Szkoły Sądownictwa i Prokuratury
Rada ponownie zwraca uwagę, że wskazane w projekcie terminy określające kolejne etapy opracowywania rocznego harmonogramu działalności szkoleniowej Krajowej Szkoły Sądownictwa i Prokuratury nie są dostosowane do celów szkoleń i rzeczywistych uwarunkowań funkcjonowania tej instytucji. Terminy te w sposób rażący odbiegają od terminów aktualnie normujących proces opracowywania harmonogramu działalności szkoleniowej Krajowej Szkoły Sądownictwa i Prokuratury.
Nie znajduje uzasadnienia również odrębne opiniowane harmonogramu przez Ministra Sprawiedliwości w zakresie merytorycznym oraz w zakresie zgodności z planem finansowym.
Ponadto nie zasługuje na akceptację nadmierne wydłużenie procesu opracowywania harmonogramu działalności szkoleniowej przez wskazane w projekcie zgłaszanie potrzeb szkoleniowych przez wymienione w rozporządzeniu podmioty do końca października roku poprzedzającego "rok opracowania harmonogramu" oraz praktyczne opracowywanie harmonogramu działalności szkoleniowej Krajowej Szkoły Sądownictwa i Prokuratury do 31 października "roku opracowania harmonogramu" nie zasługuje na akceptację. Zdaniem Rady zasadne i odpowiadające faktycznym potrzebom byłoby przeprowadzenie tego całego procesu w okresie czerwiec-grudzień roku poprzedzającego rok szkoleniowy, w którym harmonogram będzie obowiązywał. Rozwiązanie takie znajduje uzasadnienie w szczególności w konieczności dostosowania tematyki szkoleń organizowanych przez Krajową Szkołę
Sądownictwa i Prokuratury do rzeczywistych potrzeb uczestników tych szkoleń, z uwzględnieniem problematyki budzącej aktualnie wątpliwości czy też rozbieżności w orzecznictwie.