Określenie wzoru protokołu z wizyty akredytacyjnej oraz monitoringu.
KRASM.2005.11.3
Akt nieocenianyUCHWAŁA Nr 1/II/05
KRAJOWEJ RADY AKREDYTACYJNEJ SZKOLNICTWA MEDYCZNEGO
z dnia 3 listopada 2005 r.
w sprawie określenia wzoru protokołu z wizyty akredytacyjnej oraz monitoringu
ZAŁĄCZNIK Nr 1
Wzór protokółu z wizytacji zespołu Krajowej Rady Akredytacyjnej Szkolnictwa
Wzór protokółu z wizytacji zespołu Krajowej Rady Akredytacyjnej Szkolnictwa
prowadzonym przez
.....................................................................................................................................................
(nazwa wydziału oraz pełna nazwa uczelni)
W dniu ..........................., zespół w składzie:
1. .....................................- Przewodnicząca/y
2. .....................................
Dokonał oceny kierunku ............................. w oparciu o standardy kształcenia w zakresie:
A/ Realizacji programu kształcenia i prowadzonej dokumentacji
B/ Kwalifikacji kadry do prowadzenia zajęć teoretycznych, praktycznych i praktyk zawodowych objętych programem kształcenia,
C/ Bazy materialnej uczelni, w tym wyposażenia niezbędnego do realizacji założonych celów kształcenia,
D/ Oceny jakości kształcenia i osiągnięć uczelni.
I. CZYNNOŚCI WYKONANE PRZEZ ZESPÓŁ WIZYTUJĄCY:
1. ......................................................
2. ......................................................
3. ......................................................
Charakterystyka Uczelni (w tym szczegółowa charakterystyka wizytowanego wydziału)
a) Nazwa wydziału:
b) Władze uczelni:
c) Struktura wydziału:
d) Prowadzone na wydziale kierunki studiów (np. pielęgniarstwo, położnictwo, dietetyka, fizjoterapia itp.),
e) Filie, ośrodki zamiejscowe lub też "inne miejsca prowadzenia zajęć", w których realizowane jest kształcenie na wizytowanym kierunku studiów (dokładne określenie statusu danej jednostki /zgodnie z ustawą i rozp./, oraz informacja czy wizytacja obejmuje również ten ośrodek1 -jeśli nie obejmuje należy podać powód (ośrodek nieuwzględniony we wniosku, odrębne postępowanie akredytacyjne /data/).
Charakterystyka wizytowanego kierunku studiów a w szczególności:
a/ rok rozpoczęcia kształcenia na kierunku,
b/ dotychczasowa liczba absolwentów (od daty rozpoczęcia kształcenia na danym kierunku) z uwzględnieniem systemu i rodzaju studiów, wzór stanowi tab. 1:
Tab. 1 Liczba absolwentów kierunku pielęgniarstwo od roku 1980 do 2005.
L.p | Kierunek studiów | Rodzaj studiów | system | Realizowana liczba semestrów | Liczba absolwentów | Uwagi |
1 | Pielęgniarstwo | Jednolite magisterskie 4-letnie | stacjonarne | 8 | 4658 | Ostatni absolwenci w 2003 r. |
2 | Pielęgniarstwo | Jednolite magisterskie 5-letnie | niestacjonarne | 10 | 8256 | |
3 | Pielęgniarstwo | Magisterskie 2 letnie uzupełniające | niestacjonarne | 4 | 200 | |
4 | Pielęgniarstwo | Licencjackie 3 letnie | stacjonarne | 7 | ||
5 | Pielęgniarstwo | Pomostowe gr. B | niestacjonarne | |||
6 | Pielęgniarstwo | Pomostowe gr. D |
a) obecnie realizowane kształcenie na danym kierunku: rok rozpoczęcia, rodzaj studiów, liczba realizowanych godzin, liczba studentów, wzór stanowi tab. 2:
Tab. 2 Liczba studentów na kierunku pielęgniarstwo w roku akademickim 2005/2006 /stan na grudzień 2005 r./
L.p | Rodzaj studiów | Data rozpoczęcia kształcenia2 | system | Realizowana liczba semestrów | Liczba godzin | Liczba studentów | Uwagi |
1 | 2003 | niestacjonarne | 10 | 6100 | 120 | W trakcie studiów zwiększono liczbę godzin. | |
2 | Jednolite | 2003 | stacjonarne | 10 | 6100 | ||
3 | magisterskie 5- | 2004 | niestacjonarne | 10 | 6100 | ||
4 | letnie | 2004 | stacjonarne | 10 | 6100 | ||
5 | Magisterskie 2 letnie uzupełniające | 2005 | niestacjonarne | 4 | 1500 | ||
6 | Licencjackie 3 letnie | 2004 | stacjonarne | 7 | 4600 | ||
7 | Pomostowe gr. B | 2004 | niestacjonarne | przekształcone ze studiów licencjackich 3 letnich w grudniu 2004 r. | |||
8 | Pomostowe gr. A |
II. OCENA SPEŁNIANIA STANDARDÓW KSZTAŁCENIA3
A. Ocena spełniania standardów kształcenia w zakresie realizacji programu kształcenia i prowadzonej dokumentacji
B. Ocena spełnianie standardów w zakresie kwalifikacji kadry prowadzącej kształcenie;
C. Ocena spełniania standardów w zakresie bazy materialnej uczelni w tym wyposażenia niezbędnego do realizacji założonych celów kształcenia;
D. Ocena jakości kształcenia i osiągnięć uczelni.
UZYSKANA PUNKTACJA SPEŁNIENIA STANDARDÓW
Po zapoznaniu się z przedstawioną dokumentacją i dokonaną oceną stanu faktycznego dotyczącą spełniania standardów kształcenia w zakresie:
1. Realizacji programu kształcenia i prowadzonej dokumentacji zespół przyznał ................... punktów na ............... możliwych
2. Kwalifikacji kadry prowadzącej kształcenie zespół przyznał ...................punktów na .................... możliwych
3. Bazy materialnej uczelni zespół przyznał ...................punktów na .......... możliwych
4. Oceny jakości kształcenia i osiągnięć uczelni zespół przyznał ............. punktów na ......... możliwych
Łącznie przyznano punktów ...................................
Zgodnie z przyjętymi kryteriami standardów uzyskana liczba punktów stanowi podstawę do wnioskowania o przyznanie certyfikatu akredytacji na okres ................. lat
III. ZALECENIA POWIZYTACYJNE /ze wskazaniem terminu ich realizacji/
IV. WNIOSEK KOŃCOWY
V. DOKUMENTY STANOWIĄCE PODSTAWĘ SPORZĄDZENIA WNIOSKU (dokładny tytuł dokumentu, jeśli to możliwe z podaniem autora i daty sporządzenia np. Uchwała Senatu AM nr 24/05 z dnia ..... w sprawie ...)
______
1 Członkowie zespołu KRASZM udają się do tego ośrodka, dokonując odrębnej oceny zgodnie ze standardami ze szczególnym uwzględnieniem minimum kadrowego, protokół składa się z 2 części odrębnej dla głównej siedziby i ośrodka zamiejscowego.
2 W przypadku inauguracji roku akademickiego w innym terminie niż październik proszę oprócz roku podać miesiąc.
3 Zgodnie z §. 16 ust. 4 rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 31 lipca 2001 r. w sprawie Krajowej Rady Akredytacyjnej Szkolnictwa Medycznego oraz trybu uzyskiwania akredytacji (Dz. U. Nr 83, poz. 904), w odniesieniu do uczelni która nie rozpoczęła kształcenia wizytacja nie obejmuje oceny realizacji programu kształcenia oraz wyników nauczania
Podpisy członków zespołu wizytującego KRASZM:
Data sporządzenia protokołu:
Załączniki:
W przypadku kolejnej wizytacji lub monitoringu uczelni, protokół ponadto powinien zawierać informacje dot.: a) stopnia wdrożenia zaleceń powizytacyjnych KRASZM, b) istotnych zmian, wprowadzonych w uczelni na wizytowanym kierunku od daty ostatniej wizytacji KRASZM. |