Określenie form, trybu i szczegółowych warunków udzielania pomocy finansowej bankom z funduszu restrukturyzacji banków spółdzielczych.

Akty korporacyjne

BFGwa.2015.11.25

Akt nieoceniany
Wersja od: 25 listopada 2015 r.

UCHWAŁA Nr 33/2015
RADY BANKOWEGO FUNDUSZU GWARANCYJNEGO
z dnia 25 listopada 2015 r.
w sprawie określenia form, trybu i szczegółowych warunków udzielania pomocy finansowej bankom z funduszu restrukturyzacji banków spółdzielczych

Na podstawie art. 36 ust. 1 ustawy z dnia 7 grudnia 2000 r. o funkcjonowaniu banków spółdzielczych, ich zrzeszaniu się i bankach zrzeszających (Dz. U. z 2014 r. poz. 109 oraz z 2015 r. poz. 1166 i 1513) uchwala się, co następuje:
§  1.
Rada Bankowego Funduszu Gwarancyjnego uchwala "Formy, tryb i szczegółowe warunki udzielania pomocy finansowej bankom z funduszu restrukturyzacji banków spółdzielczych", stanowiące załącznik do niniejszej uchwały.
§  2.
Tracą moc:
1)
uchwała nr 24/2008 Rady Bankowego Funduszu Gwarancyjnego z dnia 17 grudnia 2008 r. w sprawie określenia form, trybu oraz szczegółowych warunków udzielania zwrotnej pomocy finansowej bankom spółdzielczym z funduszu restrukturyzacji banków spółdzielczych;
2)
uchwała nr 9/2010 Rady Bankowego Funduszu Gwarancyjnego z dnia 17 lutego 2010 r. zmieniająca uchwałę w sprawie określenia form, trybu oraz szczegółowych warunków udzielania zwrotnej pomocy finansowej bankom spółdzielczym z funduszu restrukturyzacji banków spółdzielczych;
3)
uchwała nr 6/2011 Rady Bankowego Funduszu Gwarancyjnego z dnia 19 stycznia 2011 r. zmieniająca uchwałę w sprawie określenia form, trybu oraz szczegółowych warunków udzielania zwrotnej pomocy finansowej bankom spółdzielczym z funduszu restrukturyzacji banków spółdzielczych;
4)
uchwała nr 7/2011 Rady Bankowego Funduszu Gwarancyjnego z dnia 19 stycznia 2011 r. w sprawie ogłoszenia tekstu jednolitego uchwały w sprawie określenia form, trybu oraz szczegółowych warunków udzielania zwrotnej pomocy finansowej bankom spółdzielczym z funduszu restrukturyzacji banków spółdzielczych;
5)
uchwała nr 26/2011 Rady Bankowego Funduszu Gwarancyjnego z dnia 24 sierpnia 2011 r. zmieniająca uchwałę w sprawie określenia form, trybu oraz szczegółowych warunków udzielania zwrotnej pomocy finansowej bankom spółdzielczym z funduszu restrukturyzacji banków spółdzielczych;
6)
uchwała nr 18/2014 Rady Bankowego Funduszu Gwarancyjnego z dnia 27 sierpnia 2014 r. zmieniająca uchwałę w sprawie określenia form, trybu oraz szczegółowych warunków udzielania zwrotnej pomocy finansowej bankom spółdzielczym z funduszu restrukturyzacji banków spółdzielczych;
7)
uchwała nr 18/2015 Rady Bankowego Funduszu Gwarancyjnego z dnia 31 sierpnia 2015 r. w sprawie określenia form, trybu oraz szczegółowych warunków udzielania zwrotnej pomocy finansowej bankom spółdzielczym z funduszu restrukturyzacji banków spółdzielczych.
§  3.
1.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
2.
Wnioski o udzielenie pomocy finansowej mogą być składane od dnia 15 grudnia 2015 r.
3.
Wnioski złożone przez banki spółdzielcze przed dniem wejścia w życie uchwały będą rozpatrywane przez Bankowy Fundusz Gwarancyjny, o ile zostaną potwierdzone przez bank i uzupełnione zgodnie z załącznikiem do uchwały, o którym mowa w § 1.
4.
Wnioski o udzielenie pomocy finansowej złożone od dnia wejścia w życie uchwały na formularzach według wzorów określonych w załączniku do uchwały, o którym mowa w § 1, wraz z wymaganymi dokumentami i informacjami, które wpłyną do Bankowego Funduszu Gwarancyjnego przed dniem 15 grudnia 2015 r., będą rozpatrywane jako wnioski, które zostały złożone w dniu 15 grudnia 2015 r.

ZAŁĄCZNIK

Formy, tryb i szczegółowe warunki udzielania pomocy finansowej bankom z funduszu restrukturyzacji banków spółdzielczych

§  1.
Użyte w niniejszym załączniku określenia oznaczają:
1)
ustawa - ustawę z dnia 7 grudnia 2000 r. o funkcjonowaniu banków spółdzielczych, ich zrzeszaniu się i bankach zrzeszających (Dz. U. z 2014 r. poz. 109, z późn. zm.);
2)
Fundusz - Bankowy Fundusz Gwarancyjny;
3)
Rada - Radę Bankowego Funduszu Gwarancyjnego;
4)
Zarząd - Zarząd Bankowego Funduszu Gwarancyjnego;
5)
pomoc finansowa - zwrotną pomoc finansową z funduszu restrukturyzacji banków spółdzielczych, o której mowa w art. 35 ust. 1 ustawy;
6)
wniosek - wniosek banku spółdzielczego lub banku zrzeszającego o udzielenie pomocy finansowej;
7)
wniosek o umorzenie - wniosek banku spółdzielczego lub banku zrzeszającego o umorzenie udzielonej pomocy finansowej;
8)
frbs - fundusz restrukturyzacji banków spółdzielczych;
9)
zakup akcji - nabycie akcji banku zrzeszającego, o którym mowa w art. 35 ust. 3 pkt 1 ustawy;
10)
inwestycje związane z procesem łączeniowym - poniesione lub planowane wydatki związane z łączeniem się banków, o których mowa w art. 35 ust. 3 pkt 2 ustawy;
11)
inwestycje planowane niezwiązane z procesem łączeniowym - planowane wydatki o charakterze inwestycyjnym, o których mowa w art. 35 ust. 3 pkt 3 ustawy;
12)
system ochrony - system ochrony instytucjonalnej, o którym mowa w art. 2 pkt 6 ustawy, albo zrzeszenie zintegrowane, o którym mowa w art. 2 pkt 7 ustawy;
13)
wydatki na system ochrony - poniesione lub planowane wydatki związane z tworzeniem lub przystąpieniem do systemu ochrony;
14)
dzień roboczy - dzień, który nie jest dniem ustawowo wolnym od pracy i nie przypada w sobotę.
§  2.
Fundusz udziela pomocy finansowej bankom spółdzielczym lub bankom zrzeszającym, w których nie występuje niebezpieczeństwo niewypłacalności.

FORMY ORAZ SZCZEGÓŁOWE WARUNKI UDZIELANIA POMOCY FINANSOWEJ

§  3.
Pomoc finansowa udzielana jest bankom spółdzielczym i bankom zrzeszającym w formie pożyczki.
§  4.
1.
Udzielenie pomocy finansowej wymaga ustanowienia przez bank spółdzielczy lub bank zrzeszający odpowiedniego prawnego zabezpieczenia wierzytelności Funduszu.
2.
Do zabezpieczania wierzytelności Funduszu z tytułu udzielonej pomocy finansowej stosuje się odpowiednio przepisy uchwały Rady Bankowego Funduszu Gwarancyjnego wydanej na podstawie art. 7 ust. 2 pkt 7 ustawy z dnia 14 grudnia 1994 r. o Bankowym Funduszu Gwarancyjnym (Dz. U. z 2014 r. poz. 1866, z późn. zm.).
§  5.
1.
Pomoc finansowa w formie pożyczki udzielana jest:
1)
bankom spółdzielczym na:
a)
zakup akcji,
b)
inwestycje związane z procesem łączeniowym,
c)
inwestycje planowane niezwiązane z procesem łączeniowym,
d)
wydatki na system ochrony;
2)
bankom zrzeszającym na wydatki na system ochrony.
2.
Pomoc finansowa udzielana jest przez Fundusz na podstawie umowy zawartej z bankiem spółdzielczym lub bankiem zrzeszającym, z zachowaniem następujących warunków:
1)
w przypadku pożyczki udzielanej na cele, o których mowa w:
a)
ust. 1 pkt 1 lit. a-c, w kwocie, która łącznie z sumą wierzytelności Funduszu wobec banku spółdzielczego z tytułu pomocy finansowej na dzień złożenia przez ten bank spółdzielczy wniosku nie będzie wyższa niż 30% funduszy własnych banku spółdzielczego oraz nie będzie przekraczać 5.000.000 zł,
b)
ust. 1 pkt 1 lit. d i pkt 2, w kwocie nie wyższej niż 218 000 zł;
2)
oprocentowanie pożyczki w skali roku określane jest w wysokości stopy referencyjnej ustalanej przez Radę Polityki Pieniężnej powiększonej o marżę w wysokości 1 p.p.;
3)
oprocentowanie pożyczki jest zmienne i ustalane w zależności od zmian stopy referencyjnej, z tym że zmiana oprocentowania następuje od dnia wejścia w życie uchwały Rady Polityki Pieniężnej zmieniającej wysokość stopy referencyjnej;
4)
od niespłaconych w przewidzianym umową terminie kapitału lub odsetek od pożyczki za okres opóźnienia nalicza się odsetki ustawowe;
5)
prowizja wynosi 0,1% kwoty pożyczki i jest potrącana z kwoty pożyczki;
6)
pożyczka udzielana jest na okres nie dłuższy niż 2 lata, ale nie później niż do 31 grudnia 2020 r.;
7)
wypłata pożyczki dokonywana jest jednorazowo;
8)
odsetki od wypłaconej pożyczki płatne są w okresach miesięcznych, z zastrzeżeniem pkt 10;
9)
spłata pożyczki w zależności od celu następuje:
a)
w przypadku pożyczki na wydatki na system ochrony jednorazowo na koniec okresu korzystania,
b)
w przypadku pożyczki na zakup akcji, inwestycje związane z połączeniem oraz inwestycje planowane niezwiązane z połączeniem w równych ratach zaokrąglonych do pełnych tysięcy złotych, płatnych w okresach półrocznych, z tym że ostatnia rata może być ratą wyrównującą;
10)
bank spółdzielczy lub bank zrzeszający jest obowiązany niezwłocznie zwrócić Funduszowi kwotę stanowiącą całość lub część udzielonej pożyczki, która nie została wykorzystana zgodnie z postanowieniami umowy; w takim przypadku bank spółdzielczy lub bank zrzeszający jest zobowiązany również do zapłaty na rzecz Funduszu dodatkowych odsetek od tej kwoty, obliczonych:
a)
za okres obejmujący odpowiednią liczbę dni kalendarzowych, jakie upłynęły od dnia wypłaty pożyczki, do dnia jej spłaty,
b)
według stopy procentowej, obliczonej jako średnia ważona czasem obowiązywania wysokości stóp referencyjnych, obowiązujących w okresie od dnia wypłaty pożyczki, do dnia jej spłaty.

TRYB UDZIELANIA POMOCY FINANSOWEJ W FORMIE POŻYCZEK

§  6.
1.
Pomoc finansowa w formie pożyczki udzielana jest na wniosek banku spółdzielczego lub banku zrzeszającego, który w zależności od celu sporządzany jest odpowiednio według wzoru formularza nr 1 lub formularza nr 1a.
2.
Jeżeli bank spółdzielczy występuje równocześnie o udzielenie pomocy finansowej na więcej niż jeden tytuł, składa osobne formularze na każdy z tytułów oddzielnie.
§  7.
Wnioski na wydatki na system ochrony podlegają rozpatrzeniu po:
1)
wydaniu przez Komisję Nadzoru Finansowego decyzji o uznaniu systemu ochrony oraz
2)
podpisaniu przez banki umów systemu ochrony według projektów umów zatwierdzonych przez Komisję Nadzoru Finansowego.
§  8.
1.
Do wniosku banki dołączaj ą:
1)
prognozę finansową, opracowaną na okres 1 roku według wzoru formularza nr 2;
2)
statut banku;
3)
aktualny odpis z rejestru sądowego;
4)
dokument określający, do jakiej wysokości zarząd banku może zaciągać zobowiązania, o ile nie określa tego statut banku;
2.
Do wniosku dotyczącego:
1)
zakupu akcji, banki spółdzielcze dołączają:
a)
pozytywną decyzję właściwego organu banku uprawniającą zarząd banku do nabycia akcji, o ile w konkretnym przypadku jest to wymagane,
b)
dokumenty potwierdzające nabycie akcji, o ile zostało ono dokonane albo potwierdzające zamiar nabycia akcji oraz warunki ich sprzedaży,
c)
opinię banku zrzeszającego;
2)
inwestycji związanych z procesem łączeniowym, banki spółdzielcze dołączają:
a)
formularz wypełniony według wzoru nr 3,
b)
uchwały walnych zgromadzeń lub zebrań przedstawicieli łączących się banków, które wyrażają wolę połączenia się lub postanowienie sądu o zarejestrowaniu połączenia się banków,
c)
zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego na połączenie się banków, o ile było wymagane,
d)
kopie dokumentów potwierdzających wysokość poniesionych lub planowanych wydatków (w szczególności umowy, faktury, rachunki, kosztorysy, oferty, cenniki),
e)
opinię banku zrzeszającego;
3)
inwestycji planowanych niezwiązanych z procesem łączeniowym, banki spółdzielcze dołączają:
a)
formularz wypełniony według wzoru nr 3,
b)
kopie dokumentów potwierdzających wysokość planowanych wydatków (w szczególności umowy, kosztorysy, oferty, cenniki),
c)
opinię banku zrzeszającego;
4)
wydatków na system ochrony, banki dołączają:
a)
kopię uchwały walnego zgromadzenia lub zebrania przedstawicieli wyrażającą zgodę na przystąpienie do systemu ochrony oraz kopię podpisanej umowy, o której mowa w § 7 pkt 2,
b)
opinię organu zarządzającego systemem ochrony zawierającą potwierdzenie poniesionych lub planowanych wydatków na system ochrony.
3.
Rozpatrzeniu podlegają wnioski zawierające komplet dokumentów wymaganych zgodnie z ust. 1 i 2. Kopie dokumentów przekazywanych przez bank powinny być potwierdzone za zgodność z oryginałem.
4.
Fundusz może uzależnić rozpatrzenie wniosku od przedłożenia innych dokumentów lub informacji niż określonych w ust. 1 i 2.
5.
W przypadku gdy, ze względu na brak środków w ramach frbs, niemożliwe jest udzielenie pożyczki, Fundusz poinformuje bank o możliwości udzielenia pożyczki w terminie późniejszym, zastrzegając sobie prawo do żądania aktualizacji przez bank wymaganych dokumentów.
§  9.
1.
Pożyczki przyznawane są w następującej kolejności:
1)
bankom spółdzielczym na wydatki na system ochrony;
2)
bankom zrzeszającym na wydatki na system ochrony;
3)
bankom spółdzielczym na pozostałe cele (zakup akcji, inwestycje związane z procesem łączeniowym, inwestycje planowane niezwiązane z procesem łączeniowym).
2.
O kolejności przyznawania pożyczek bankom spółdzielczym:
1)
na wydatki na system ochrony decyduje kolejność wynikająca z list przekazanych przez organy zarządzające systemem ochrony, z uwzględnieniem środków pieniężnych będących do dyspozycji w ramach frbs;
2)
na inne cele decyduje fakt niekorzystania na dzień złożenia wniosku przez bank z dotychczas udzielanej przez Fundusz pomocy finansowej w ramach frbs, a następnie data złożenia wniosku.
3.
W przypadku gdy w terminie, o którym mowa w § 10 ust. 1, lub według stanu na dzień, o którym mowa w § 10 ust. 2, będą złożone wnioski na wydatki na system ochrony przez banki z więcej niż jednego systemu ochrony, dostępne środki w ramach frbs będą dzielone z uwzględnieniem proporcji wynikającej z relacji liczby banków w poszczególnym systemie ochrony do liczby wszystkich banków znajdujących się w tych systemach ochrony.
4.
W przypadku niewykorzystania przez jeden z systemów ochrony środków przypadających z podziału, o którym mowa w ust. 3, środki te przechodzą na pozostałe systemy ochrony. Zasady podziału środków określone w ust. 3 stosuje się odpowiednio.
5.
W przypadku nieprzekazania list, o których mowa w ust. 2 pkt 1, wnioski rozpatrywane są z uwzględnieniem kolejności określonej w ust. 1 oraz daty złożenia wniosku.
§  10.
1.
Wnioski złożone od dnia 15 grudnia 2015 r. do dnia 15 stycznia 2016 r. rozpatrywane są, od dnia 16 stycznia 2016 r. w okresie nie dłuższym niż do dnia 15 lutego 2016 r.
2.
Wnioski złożone po dniu 15 stycznia 2016 r. rozpatrywane są od dnia 16 lutego 2016 r. w trybie ciągłym, przy czym Fundusz grupuje wnioski według stanu na 15 dzień każdego miesiąca. Wnioski są rozpatrywane w okresie nie dłuższym niż 30 dni roboczych od daty złożenia wniosku.
3.
Za datę złożenia wniosku przyjmuje się datę wpływu kompletnego wniosku do Funduszu.
4.
W uzasadnionych przypadkach terminy podjęcia decyzji w sprawie udzielenia pożyczek, o których mowa w ust. 1 i 2, mogą być wydłużone.
§  11.
1.
Decyzję w sprawie udzielenia pożyczki podejmuje Zarząd w formie uchwały.
2.
Szczegółowe warunki udzielanych pożyczek, z uwzględnieniem:
1)
obowiązku przeznaczania, w okresie korzystania z pożyczki przez bank spółdzielczy wnioskujący o pomoc na inwestycje związane z procesem łączeniowym, nadwyżki bilansowej zgodnie z ogólnie obowiązującymi w tym zakresie przepisami,
2)
prawa Funduszu do żądania aktualizacji przez bank prognozy finansowej, o której mowa w § 8 ust. 1 pkt 1, na kolejny okres,

- określane są w umowie pożyczki.

§  12.
1.
O podjęciu przez Zarząd uchwały, o której mowa w § 11 ust. 1, Fundusz niezwłocznie informuje bank wnioskujący o pożyczkę oraz odpowiednio właściwy bank zrzeszający albo właściwy organ zarządzający systemem ochrony.
2.
Bank, który nie uzyskał pomocy finansowej, jest o tym informowany wraz ze wskazaniem przyczyn, dla których pomoc finansowa nie została przyzna. Informacja ta jest przekazywana również odpowiednio właściwemu bankowi zrzeszającemu albo właściwemu organowi zarządzającemu systemem ochrony.
§  13.
Banki zobowiązane są do przedkładania Funduszowi dokumentów potwierdzających zrealizowanie inwestycji, poniesienie kosztów lub wydatków. Terminy przekazywania dokumentów świadczących o zrealizowaniu inwestycji, poniesieniu kosztów lub wydatków ustalane są w umowach pożyczki, o ile nie zostały one wcześniej dostarczone, w szczególności dołączone do wniosku zgodnie z wymaganiami określonymi w § 8 ust. 2.

WYGAŚNIĘCIE OBOWIĄZKU ZWROTU POMOCY FINANSOWEJ W CAŁOŚCI LUB CZĘŚCI - WARUNKI I TRYB UMORZENIA UDZIELONEJ POMOCY FINANSOWEJ

§  14.
1.
Należności i wierzytelności przypadające Funduszowi z tytułu udzielonej pomocy finansowej zgodnie z art. 35 ust. 5 i 6 ustawy, mogą być umarzane w całości lub w części, w przypadkach uzasadnionych interesem publicznym lub mających wpływ na zwiększenie stabilności finansowej.
2.
Zgodnie z art. 35 ust. 7 ustawy, umorzenie, o którym mowa w ust. 1, stanowi pomoc de minimis udzielaną na zasadach określonych w rozporządzeniu Komisji (UE) nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE L 352 z 24.12.2013, str. 1).
§  15.
Umorzenie należności i wierzytelności przypadających Funduszowi z tytułu udzielonej pomocy finansowej następuje w przypadkach uzasadnionych interesem publicznym lub mających wpływ na zwiększenie stabilności finansowej, rozumianych jako:
1)
tworzenie lub uczestniczenie w systemie ochrony;
2)
poprawa sytuacji ekonomiczno-finansowej banku spółdzielczego korzystającego z pożyczki na inne cele niż wydatki na system ochrony, w sytuacji gdy łączny współczynnik kapitałowy tego banku spółdzielczego obniży się poniżej 2/3 poziomu określonego w przepisach prawa powszechnie obowiązującego, a jego aktywa wystarczają na pokrycie zobowiązań.
§  16.
1.
Umorzenie, o którym mowa w § 14, może nastąpić na wniosek o umorzenie banku spółdzielczego lub banku zrzeszającego, który sporządzany jest według wzoru formularza nr 4.
2.
Umorzenie, o którym mowa w § 14, może nastąpić, o ile zostaną spełnione warunki określone w § 13.
§  17.
1.
Do wniosku o umorzenie banki dołączają:
1)
informacje i dokumenty wymagane przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minims (Dz. U. Nr 53, poz. 311, z późn. zm.);
2)
wszystkie zaświadczenia o pomocy de minimis jakie otrzymał bank w roku, w którym ubiega się o pomoc oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat albo oświadczenie o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie albo oświadczenie o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie, o których mowa w art. 37 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2007 r. Nr 59, poz. 404, z późn. zm.).
2.
Rozpatrzeniu podlegają wnioski o umorzenie zawierające komplet dokumentów wymaganych zgodnie z ust. 1. Fundusz może uzależnić rozpatrzenie wniosku o umorzenie od przedłożenia innych dokumentów lub informacji niż, określonych w ust. 1.
3.
W przypadku pomocy de minimis uzyskanej od innego podmiotu po dniu złożenia wniosku o umorzenie, banki obowiązane są do dostarczenia do Funduszu najpóźniej następnego dnia roboczego, stosownego zaświadczenia albo oświadczenia, o których mowa w ust. 1 pkt 2.
§  18.
1.
Decyzję w sprawie umorzenia pomocy finansowej podejmuje Rada w formie uchwały w terminie nie dłuższym niż 2 miesiące od daty złożenia przez bank kompletnego wniosku o umorzenie. W uzasadnionych przypadkach termin podjęcia decyzji w sprawie umorzenia może ulec wydłużeniu.
2.
Uchwała, o której mowa w ust. 1, zawiera zgodnie z art. 35 ust. 6 ustawy uzasadnienie określające przesłanki umorzenia oraz wskazuje grupę banków, których dotyczy to umorzenie.
§  19.
1.
Po podjęciu przez Radę uchwały, o której mowa w § 18 ust. 1, Fundusz przekazuje bankowi wnioskującemu o umorzenie decyzję o umorzeniu.
2.
O podjęciu przez Radę decyzji o umorzeniu w całości lub części pomocy finansowej Fundusz informuj e właściwy system ochrony.
3.
Bank, który nie uzyskał pomocy de minimis, jest o tym informowany wraz ze wskazaniem przyczyn, dla których pomoc ta nie została przyznana.

Formularz nr 1

Wniosek banku spółdzielczego o udzielenie pomocy finansowej z funduszu restrukturyzacji banków spółdzielczych na:

(zakup akcji / inwestycje związane z procesem łączeniowym / inwestycje planowane niezwiązane z procesem łączeniowym)1

Lp.WyszczególnienieDotyczy banku
ubiegającego się o pomocprzejmowanego2 lub banku, którego akcje są nabywane3
1Nazwa i siedziba banku
2Bank zrzeszający
3Organ rejestrowy
4Nr wpisu w rejestrze
5Skład zarządu bankupodać stanowisko, imię i nazwisko oraz datę powołania na stanowiskoX
X
X
X
6Liczba zatrudnionychX
7Liczba oddziałówX
8Liczba liliiX
9Liczba punktów kasowychX
10Data przejęcia / połączeniaX
11Wnioskowana kwota pomocyX
12Planowany okres korzystania z pomocyX
13Proponowane formy zabezpieczeniaX

1 niepotrzebne skreślić

2 w przypadku wniosku o pomoc na koszty poniesione i planowane związane z procesem łączeniowym

3 w przypadku wniosku o pomoc na zakup akcji banku zrzeszającego (banki składające wniosek o pomoc na inwestycje niezwiązane z procesem łączeniowym nie wypełniają tej kolumny)

Formularz nr 1a

Wniosek banku spółdzielczego/banku zrzeszającego o udzielenie pożyczki z funduszu restrukturyzacji banków spółdzielczych na wydatki na system ochrony

Lp.WyszczególnienieDane banku
1Nazwa i siedziba banku
2System ochrony (data podpisania umowy)
3Organ rejestrowy
4Nr wpisu w rejestrze
5Skład zarządu bankupodać stanowisko, imię i nazwisko oraz datę powołania na stanowisko
6Wnioskowana kwota pomocy
7Planowany okres korzystania z pożyczki
8Proponowane formy zabezpieczenia

Formularz nr 2

Prognoza finansowa - dane w tys. zł.

(dane wyjściowe stanowią dane za ostatni kwartał, poprzedzający złożenie wniosku, za który dostępne są dane sprawozdawcze)

I.

 Wybrane pozycje bilansu

Lp.Wyszczególnieniedane wyjściowe na koniec 1,2,3 lub 4 kwartału roku nstan na koniec roku n2stan na koniec roku n+1
1.Kasa i operacje z bankiem centralnym
2.Aktywa finansowe, kredyty i inne należności, instrumenty utrzymywane do terminu wymagalności, w tym:
2.1.Instrumenty dłużne
2.2.Kredyty i pożyczki
3.Rzeczowe aktywa trwałe i wartości niematerialne i prawne
4.Zobowiązania finansowe ogółem, w tym:
4.1.Depozyty
4.2.Środki z tytułu pomocy BFG
5.Zobowiązania ogółem
6.Strata skumulowana1
7.Aktywa lub pasywa ogółem
8.Pozycje pozabilansowe - udzielone
1 pozycja agreguje następujące dane ze sprawozdawczości FINREP: zysk/strata z lat ubiegłych, zysk/strata w trakcie zatwierdzania, zysk/strata roku bieżącego, przy czym w prognozie finansowej uwzględnione są tylko wartości strat

2 kolumna wypełniana w przypadku gdy dane wyjściowe dotyczą 1, 2 lub 3 kwartału

II.

 Wybrane pozycje rachunku zysków i strat

Lp.Wyszczególnieniedane wyjściowe na koniec 1,2,3 lub 4 kwartału roku nstan na koniec roku nstan na koniec roku n+1
1.Wynik na działalności bankowej, w tym:
1.1.Wynik z tytułu odsetek
1.2.Wynik z tytułu opłat i prowizji
1.3.Wynik z tytułu aktywów i zobowiązań finansowych
2.Koszty działania banku
3.Amortyzacja środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych
4.Rezerwy
5.Wynik z tytułu rezerwy na ryzyko ogólne (PSR)
6.Odpisy aktualizacyjne z tytułu utraty wartości aktywów finansowych niewycenianych według wartości godziwej poprzez rachunek zysków i start (wynik z tytułu rezerw celowych)
7.Odpisy aktualizacyjne z tytułu utraty wartości aktywów niefinansowych
8.Wynik z działalności operacyjnej
9.Zysk (strata) brutto z działalności kontynuowanej
10.Wynik (zysk/strata) netto

III.

 Jakość należności

Wyszczególnieniedane wyjściowe na koniec 1,2,3 lub 4 kwartału roku nstan na koniec roku nstan na koniec roku n+1
Pozostałe należności oraz kredyty i pożyczki

(wartość bilansowa brutto)

Należności normalne i pod obserwacją
Należności zagrożone

IV.

 Adekwatność kapitałowa

Lp.Wyszczególnieniedane wyjściowe na koniec 1,2,3 lub 4 kwartału roku nstan na koniec roku nstan na koniec roku n+1
1.Fundusze własne
1.1.Kapitał Tier I, w tym:
1.1.1Kapitał podstawowy Tier I
1.1.2Kapitał dodatkowy Tier I
1.2Kapitał Tier II, w tym:
1.2.1Instrumenty kapitałowe i pożyczki podporządkowane kwalifikujące się jako kapitał Tier II
2.Łączna kwota ekspozycji na ryzyko
3.Współczynnik kapitału podstawowego Tier I (%)
4.Współczynnik kapitału Tier I (%)
5.Łączny współczynnik kapitałowy (%)
Formularz nr 3

Inwestycje związane z procesem łączeniowym/Inwestycje planowane niezwiązane z łączeniem1 Poniesione lub planowane wydatki związanych z połączeniem z BS ............................ /Planowane wydatki niezwiązane z łączeniem1

Data połączenia banków2: ..............

Lp.Inwestycja3Grupa wydatków4Kwota planowanych wydatków w złUzasadnienie inwestycji z punktu widzenia procesu łączeniowego oraz z punktu widzenia celu zwiększenia bezpieczeństwa zgromadzonych środków pieniężnych lub poprawy albo ujednolicenia standardów obsługi klientów5
Poniesione2Planowane6
1.Nabycie lub modyfikacja programów lub sprzętu informatycznego
2.Rozwój lub ujednolicenie technologii bankowej
3.Modyfikacja procedur finansowo-księgowych
4.Rozwój lub unifikacja produktów i usług bankowych
5.Inne inwestycje7

Zarząd Banku ....................................

1 niepotrzebne skreślić

2 nie dotyczy wniosków na inwestycje planowane niezwiązane z łączeniem

3 wyszczególnienie powinno zawierać poszczególne inwestycje wraz ze wskazaniem miejsca (np. centrala, konkretny oddział)

4 należy wskazać grupę wydatków (np. prace budowlane, roboty wykończeniowe, zakup materiałów budowlanych, budowa systemu informatycznego)

5 - w przypadku wniosków związanych z procesem łączeniowym informacja powinna zawierać opis stanu technicznego posiadanego/przejętego majątku, przyczyn podjęcia inwestycji (w tym także podstawy prawnej, jeżeli wymóg takiej inwestycji wynikał z przepisów prawa), uzasadnienie związku podjęcia inwestycji z procesem łączeniowym, a w przypadku znacznego czasowego oddalenia rozpoczęcia inwestycji od daty połączenia (ponad 3 lata) wyjaśnienie przyczyn tego oddalenia

- w przypadku wniosków na planowane inwestycje niezwiązane z łączeniem informacja powinna zawierać uzasadnienie inwestycji z punktu widzenia celu zwiększenia bezpieczeństwa zgromadzonych środków pieniężnych lub poprawy albo ujednolicenia standardów obsługi klientów

6 planowane do poniesienia od daty złożenia wniosku

7 w tym koszty prac bezpośrednio związanych z łączeniem

Formularz nr 4

Wniosek banku spółdzielczego/banku zrzeszającego o umorzenie części/całości należności i wierzytelności z tytułu udzielonych pożyczek

Lp.WyszczególnienieDane banku
1Nazwa i siedziba banku
2System ochrony
3Organ rejestrowy
4Nr wpisu w rejestrze
5Skład zarządu bankupodać stanowisko, imię i nazwisko oraz datę powołania na stanowisko
6Przedmiot wniosku1
7Uzasadnienie

1 należy wskazać czy umorzenie dotyczy części/całości należności/wierzytelności (kwota pożyczki, należne odsetki itp.), a także wskazać umowę pożyczki, wnioskowanej do umorzenia