Obowiązek zgłaszania zmiany danych podlegających wpisowi do rejestru biegłych rewidentów.

Akty korporacyjne

Rewid.2012.3.6

Akt nieoceniany
Wersja od: 6 marca 2012 r.

KOMUNIKAT Nr 8/2012
KRAJOWEJ RADY BIEGŁYCH REWIDENTÓW
z dnia 6 marca 2012 r.
w sprawie obowiązku zgłaszania zmiany danych podlegających wpisowi do rejestru biegłych rewidentów

Krajowa Rada Biegłych Rewidentów przypomina, że zgodnie z art. 10 ust. 7 ustawy z dnia 7 maja 2009 r. o biegłych rewidentach i ich samorządzie, podmiotach uprawnionych do badania sprawozdań finansowych oraz o nadzorze publicznym (Dz. U. Nr 77, poz. 649 oraz z 2010 r. Nr 182, poz. 1228) biegli rewidenci mają obowiązek pisemnego zgłaszania Krajowej Radzie Biegłych Rewidentów zmiany danych podlegających wpisowi do rejestru biegłych rewidentów w terminie 30 dni od dnia ich zaistnienia. Danymi takimi są:
-
numer wpisu do rejestru,
-
imię i nazwisko oraz adres biegłego rewidenta,
-
obywatelstwo,
-
forma wykonywania przez biegłego rewidenta zawodu lub informacja o niewykonywaniu tego zawodu,
-
nazwa, adres strony internetowej i adres podmiotu uprawnionego do badania sprawozdań finansowych zatrudniającego biegłego rewidenta lub który jest wspólnikiem, lub z którym jest powiązany w inny sposób,
-
numer w rejestrze nadany biegłemu rewidentowi przez organ rejestrujący innego państwa Unii Europejskiej lub państwa trzeciego, jeżeli został nadany oraz nazwę tego organu.

Nieprzestrzeganie ww. obowiązku, zwłaszcza w zakresie poinformowania o zmianie adresu, może skutkować wysyłaniem przez Krajową Izbę Biegłych Rewidentów korespondencji na nieaktualny adres. W świetle prawa taka korespondencja może zostać uznana za skutecznie doręczoną.