Kryteria oceny bazy dydaktycznej.
PolKA.2007.3.22
Akt nieocenianyUCHWAŁA Nr 201/ 2007
PREZYDIUM PAŃSTWOWEJ KOMISJI AKREDYTACYJNEJ
z dnia 22 marca 2007 r.
w sprawie kryteriów oceny bazy dydaktycznej.
ZAŁĄCZNIK
Kryteria oceny bazy dydaktycznej.
Kryteria oceny bazy dydaktycznej.
1. Baza dydaktyczna dostosowana jest do specyfiki prowadzonych w uczelni kierunków studiów oraz trybu studiowania (np. e-learning, kształcenie na odległość) i zapewnia pełną realizację standardów kształcenia tj.:
- liczba i powierzchnia sal wykładowych, seminaryjnych, ćwiczeń, laboratoriów, pracowni specjalistycznych i komputerowych jest dostosowana do liczby studentów,
- w salach ćwiczeń, laboratoriach i pracowniach liczba stanowisk jest adekwatna do powierzchni pomieszczenia i liczby studentów,
- wyposażenie pomieszczeń dydaktycznych w odpowiadający współczesnym wymogom sprzęt audiowizualny, komputerowy z odpowiednim oprogramowaniem i zapewniający interaktywną komunikację ze studentami w przypadku stosowania technik kształcenia na odległość, laboratoryjny, sportowy i inny sprzęt dydaktyczny gwarantuje prawidłową realizację programów przedmiotów podstawowych i kierunkowych oraz zajęć praktycznych, a także zdobycie przez studentów wiedzy i umiejętności deklarowanych w celach kształcenia i sylwetce absolwenta,
- studenci mają zapewniony dostęp do komputerów i Internetu, także poza zajęciami dydaktycznymi, dla realizacji zadań pracy własnej,
- zapewniony jest - w wyniku zawarcia długoterminowych umów - dostęp do specjalistycznej i odpowiednio wyposażonej bazy innych instytucji lub organizacji /np. bazy klinicznej/szpitalnej, sanatoryjnej, sportowej itp./ jeżeli jest to niezbędne dla osiągnięcia zakładanych celów dydaktycznych i jeżeli uczelnia nie posiada bazy własnej.
2. Budynki dydaktyczne, z których korzystają studenci są we właściwym stanie technicznym i estetycznym oraz odpowiadają wymaganiom określonym w przepisach dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy, przeciwpożarowych i ochrony środowiska.
3. Jeżeli uczelnia nie jest właścicielem obiektów dydaktycznych powinna udokumentować prawo dysponowania lokalami przeznaczonymi na siedzibę uczelni /przedstawiając np. umowy najmu, dzierżawy itp. Powinny to być umowy długoterminowe/.
4. Uczelnia, która zamierza uzupełnić wyposażenie bazy dydaktycznej powinna przedstawić wykaz sprzętu, który zamierza nabyć oraz określić wysokość i źródła środków finansowych przeznaczonych na ten cel.
1. W uczelni działa system biblioteczno-informacyjny zapewniający studentom dostęp do niezbędnych książek, skryptów, czasopism krajowych i zagranicznych, atlasów, map, norm, baz danych itp. tj.:
- księgozbiór związany z danym kierunkiem studiów obejmuje co najmniej:
a) aktualne pozycje wskazane jako literatura podstawowa i uzupełniająca dla poszczególnych przedmiotów realizowanych w ramach tego kierunku studiów, w liczbie egzemplarzy zapewniającej studentom swobodny dostęp oraz
b) literaturę umożliwiającą prowadzenie badań naukowych w tym zakresie,
- czytelnia wyposażona jest w podręczny, aktualny księgozbiór związany z danym kierunkiem studiów oraz w odpowiednią do liczby studentów liczbę komputerów z dostępem do Internetu i specjalistycznych baz danych,
- liczba miejsc w czytelni dostosowana jest do liczby studentów,
- biblioteka i czytelnia otwarte są w dniach i godzinach dostosowanych do potrzeb wszystkich studentów, także studiów niestacjonarnych,
2. Jeżeli uczelnia zawarła umowy z innymi bibliotekami, niezbędne jest przedstawienie informacji o zasobach bibliotecznych związanych tematycznie z danym kierunkiem studiów.
3. Uczelnia, która zamierza utworzyć bibliotekę lub uzupełnić jej zbiory powinna przedstawić wykaz literatury, którą planuje nabyć oraz określić wysokość i źródła środków finansowych przeznaczonych na ten cel.