Kampania wizerunkowa zawodu farmaceuty.

Akty korporacyjne

Aptek.2018.12.4

Akt nieoceniany
Wersja od: 4 grudnia 2018 r.

UCHWAŁA Nr VII/17/2018
NACZELNEJ RADY APTEKARSKIEJ
z dnia 4 grudnia 2018 r.
w sprawie Kampanii wizerunkowej zawodu farmaceuty

Na podstawie art. 39 ust. 1 pkt 4 oraz art. 38 ust. 3 ustawy z dnia 19 kwietnia 1991 r. o izbach aptekarskich (t.j. Dz. U. z 2016 r" poz. 1496, z późn.zm.), Naczelna Rada Aptekarska uchwala, co następuje:
§  1. 
1. 
Naczelna Rada Aptekarska wyraża zgodę na przygotowanie i przeprowadzenie Kampanii wizerunkowej zawodu farmaceuty, zwanej dalej "Kampanią wizerunkową".
2. 
Celem Kampanii wizerunkowej jest promocja zawodu farmaceuty oraz przedstawienie i wyjaśnienie społeczeństwu istoty zawodu, zadań oraz roli farmaceutów, w szczególności w systemie ochrony zdrowia.
§  2. 
1. 
Kampanię wizerunkową przygotuje i przeprowadzi Prezydium NRA.
2. 
Kampania wizerunkowa może być przygotowana i prowadzona we współpracy z Fundacją Aflofarm oraz innymi podmiotami spoza struktur samorządu aptekarskiego zainteresowanymi realizacją jej celów.
§  3. 
1. 
Naczelna Rada Aptekarska upoważnia i zobowiązuje Prezydium Naczelnej Rady Aptekarskiej do podejmowania decyzji w zakresie przygotowania i prowadzenia Kampanii wizerunkowej, w tym do podejmowania decyzji o podjęciu, zakresie oraz warunkach współpracy z podmiotami, o których mowa w § 2 ust. 2.
2. 
Naczelna Rada Aptekarska zobowiązuje Prezydium Naczelnej Rady Aptekarskiej do przedstawiania miesięcznych raportów z podjętych działań w zakresie, o którym mowa w ust. 1, w tym o podmiotach, z którymi nawiązano współpracę.
§  4. 
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

UZASADNIENIE

Podjęcie uchwały o przygotowaniu i przeprowadzeniu Kampanii wizerunkowej zawodu farmaceuty stanowi realizację konstytucyjnych oraz ustawowych zadań samorządu aptekarskiego. Zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 19 kwietnia 1991 r. o izbach aptekarskich (t.j. Dz. U. z 2016 r" poz. 1496, z późn.zm.), zadaniem samorządu aptekarskiego jest m. in. reprezentowanie zawodu farmaceuty, obrona jego interesów oraz troska o zachowanie godności i niezależności zawodu.

Samorząd aptekarski zobowiązany jest także do udzielania informacji dotyczących zasad wykonywania zawodu oraz zasad etyki zawodowej.

Obecnie istnieje pilna konieczność przeprowadzenia działań promujących zawód farmaceuty, w ramach których przedstawiona i wyjaśniona zostanie istota zawodu, jego zadania oraz rola, w szczególności w systemie ochrony zdrowia.

Kampanię wizerunkowa przygotowana i przeprowadzona będzie przez Prezydium NRA, przy czym Prezydium będzie mogło współpracować z podmiotami spoza struktur samorządu aptekarskiego zainteresowanymi realizacją jej celów. Naczelna Rada Aptekarska na podstawie projektowanej uchwały upoważni i zobowiąże Prezydium Naczelnej Rady Aptekarskiej do podejmowania decyzji w zakresie przygotowania i prowadzenia Kampanii wizerunkowej, w tym do podejmowania decyzji o podjęciu, zakresie oraz warunkach współpracy z podmiotami, o których mowa w § 2 ust. 2.

Na etapie przygotowania projektu gotowość współpracy wyraziła Fundacja Aflofarm. W przypadku podjęcia przez Naczelną Radę Aptekarską decyzji o wyrażeniu zgody na przygotowanie i przeprowadzenie Kampanii wizerunkowej zawodu farmaceuty, Prezydium NRA nawiąże współpracę z tym podmiotem.

Projekt zakłada, że Prezydium Naczelnej Rady Aptekarskiej zobowiązane będzie do przedstawiania miesięcznych raportów z podjętych działań, w tym o podmiotach, z którymi nawiąże współpracę.