Jak ustalić prawo do nagrody jubileuszowej pracownika samorządowego, który porzucił pracę?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Tomaszewska Barbara
Odpowiedzi udzielono: 29 grudnia 2019 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Pracownik samorządowy w roku 1999 udokumentował posiadany staż pracy przedkładając świadectwa pracy z poprzednich zakładów pracy, w tym: okres 8 lat 9 miesięcy i 19 dni zakończony porzuceniem pracy. W roku 2001 z przedłożonych dokumentów i przepracowanego okresu u obecnego pracodawcy przysługiwała temu pracownikowi nagroda jubileuszowa za 20 lat pracy. Pracodawca nie zaliczył okresu zakończonego porzuceniem pracy i nie wypłacił pracownikowi nagrody jubileuszowej za 20 lat, natomiast zaliczył ten okres do stażu pracy. Dotychczas pracownik otrzymał nagrodę jubileuszową za 20 lat pracy oraz za 25 lat pracy. W grudniu 2019 r pracownik zwrócił się z prośbą o przeanalizowanie przedłożonych w 1999 r. dokumentów określających posiadany staż pracy, który na dzień 17 grudnia 2019 r. wynosi: 38 lat 4 miesiące i 8 dni.

Czy pracodawca powinien zaliczyć okres zakończony porzuceniem pracy, o którym mowa powyżej, do okresu uprawniającego do otrzymania nagrody jubileuszowej i wypłacić zaległe nagrody jubileuszowe (z odsetkami) odrębnie za 30 lat pracy i 35 lat pracy?

Czy nie uległy one przedawnieniu?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX