Jak stosować ulgę podatkową przy kilku wypłatach w miesiącu?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 1 lutego 2024 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
Czy w przypadku kilku list płac w miesiącu z należnościami z umowy zlecenia (koszty zryczałtowane np. 20%) i wniosku zleceniobiorcy, aby przy należności ze zlecenia uwzględniać ulgę miesięczną, należy niewykorzystana w pełni ulgę (na pierwszej liście płac) uzupełniać w kolejnych listach aż do pełnej wartości ulgi miesięcznej?
Teoretycznie może się zdarzyć także przypadek pracownika na umowie o pracę i równocześnie um. zleceniu, który poprosił o stosowanie podzielonej ulgi (np. po 150 zł miesięcznie) z każdej z umów.
Czy w takim przypadku jest wskazane uzupełnianie (niewykorzystanej) ulgi do wysokości określonej odrębnie dla każdej z umów, w przypadku kilku list płac w miesiącu?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX