Jak sp zoz powinien odpowiedzieć na miękkie zalecenia Rzecznika Praw Pacjenta?
PYTANIE
Czy Rzecznik Praw Pacjenta na podstawie art. 47 ust.1 pkt 9a u.p.p. może zwrócić się do podmiotu leczniczego z miękkimi zaleceniami?
Biuro Rzecznika Praw Pacjenta na podstawie art. 47 ust.1 pkt 9a u.p.p. zwróciło się do sp zoz-u z prośbą o przekazanie wyjaśnień do Departamentu Postępowań Wyjaśniających do skarg pacjentów z doniesień medialnych. SP ZOZ przekazał wyjaśnienia. W jego ocenie skargi były bezzasadne. DO SP ZOZ wpłynęła odpowiedź Biura Rzecznika Praw Pacjent na pismo SP ZOZ. W tej odpowiedzi Rzecznik Praw Pacjenta zwrócił się o wdrożenie w podmiocie leczniczym procedury kwalifikacji pacjentów do świadczeń zdrowotnych w oparciu o obiektywne kryteria medyczne oraz o przeszkolenie personelu rejestracji z zakresu praw pacjenta. Ponadto Rzecznik poprosił o udzielenie odpowiedzi w terminie 14 dni. Podstawa prawa pisma Rzecznika to art. 47 ust.1 pkt 9a u.p.p. W odpowiedzi na pismo nie ma informacji czy doszło do naruszenia prawa pacjenta, jakich praw dotyczy.
Co należy napisać w odpowiedzi?
Z urzędowego poświadczenia wysłania dokumentu elektronicznego wynika, że są to miękkie zalecenia do podmiotu.
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX