Nowość Jak należy zaksięgować fakturę za usługę naprawy urządzenia?
PYTANIE
Jesteśmy Samodzielnym Zakładem Opieki Zdrowotnej. W związku z awarią urządzenia zleciliśmy firmie jej naprawę - wymianę uszkodzonej części. Firma zakupiła potrzebną część, urządzenie naprawiła (wymieniła ową część), urządzenie po testach oddała do dalszej eksploatacji. Wystawiona została faktura, na której umieszczono koszt zakupu wymienionej części.
Czy powinniśmy fakturę zaksięgować w koszty zużycia materiałów (401) czy potraktować to jako usługę (402)?
I co w sytuacji, gdy firma naprawiająca urządzenie wymienia na fakturze wartość kilku pozycji: części zamienne, koszt naprawy (np. osobogodzina), koszt dojazdu do klienta?
Czy wartość części zamiennych wymienionych na fakturze należy doliczać do kosztu wykonanej usługi (402) czy traktować je jako zużycie (401)?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX