Nowość Jak należy postąpić w przypadku, gdy na skutek awarii internetu pracownik nie może wykonywać pracy zdalnej okazjonalnej?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Grzegorczyk Maja
Odpowiedzi udzielono: 20 kwietnia 2024 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Pracownik uzyskał zgodę pracodawcy na okazjonalną pracę zdalną w dniach od 8.04.2024 r. do 12.04.2024 r. (5 dni). W dniu 8.04.2024 r. świadczył okazjonalną pracę zdalną, w dniu 9.04.2024 r. nastąpiła awaria internetu. Pracownik skontaktował się z dostawcą usługi i uzyskał informację, iż awaria potrwa 2 dni. Pracownik powiadomił o tym fakcie pracodawcę.

Czy w związku z tym, iż ma na te dni zgodę na okazjonalną pracę zdalną, a nie może jej świadczyć z przyczyn niezależnych od niego należy mu wypłacić wynagrodzenie za przestój?

Czy powinien na te dwa dni wrócić do wykonywania pracy w formie stacjonarnej w biurze?

Co w przypadku nie powiadomienia pracodawcy o awarii i nie wykonywania pracy przez te 2 dni, czy pracodawca może wyciągnąć wobec pracownika jakieś konsekwencje? Jeżeli tak, to jakie?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX