Czy w związku ze zmianą przepisów BHP dotyczących stanowisk pracy wyposażonych w monitory ekranowe, pracodawca powinien podjąć względem pracowników pracujących zadlnie dodatkowe działania?
PYTANIE
Firma zatrudnia pracowników administracyjnych, których miejscem świadczenia pracy wskazanym w umowie jest ich adres domowy (adresy pracowników są wpisane w umowie o pracę jako miejsce wykonywania pracy). Pracownicy nie świadczą pracy z biura pracodawcy. Pracodawca na start wyposażył pracowników w niezbędne narzędzia do pracy (laptop, monitor, klawiatura i myszka) oraz przeznaczył budżet w wysokości 1200 zł na przygotowanie miejsca pracy. Pracownicy sami decydowali jakiego rodzaju stół do pracy i jakie krzesło biurowe zakupią. Powyższe miało miejsce przed wejściem w życie przepisów o pracy zdalnej. Pracodawca nie dokonywał weryfikacji wyposażenia stanowisk pracy w mieszkaniach pracowników.
Czy w związku ze zmianą przepisów BHP dotyczących stanowisk pracy wyposażonych w monitory ekranowe, pracodawca powinien podjąć względem pracowników jakieś dodatkowe działania/dokonać weryfikacji?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX