Czy pracownicy przejmowani powinni dostać świadectwa pracy ze "starej" firmy i umowę o pracę w nowej z jednoczesną informacją o zachowaniu warunków pracy i płacy czy tylko powiadomienie o zmianie pracodawcy?
PYTANIE
Firma A przekazuje aportem do firmy B część składników majątku (ta część majątku to centrum konferencyjno-rekreacyjne). Tam zatrudnieni pracownicy bez zmiany warunków pracy i płacy zostaną "przejęci" przez nowego pracodawcę (inna nazwa, inny NIP).
Czy powinni dostać świadectwa pracy ze "starej" firmy i umowę o pracę w nowej z jednoczesną informacją o zachowaniu warunków pracy i płacy czy tylko powiadomienie o zmianie pracodawcy?
Jak formalnie przeprowadzić poprawnie taką operację?
Składki ZUS i wynagrodzenia będzie wypłacał nowy pracodawca. Wydaje się, że podstawę do tego powinna stanowić umowa o pracę z tym podmiotem, ale może się mylę.
Czy byłby to błąd, gdyby zakończyć świadectwem pracy okres zatrudnienia w "starej" firmie i zawarciem umowy w nowej?
Czy wówczas należałoby sporządzić dodatkowy dokument o zachowaniu dotychczasowych warunków.
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX