Czy należy skorygować błąd, gdy spółka wykazała w informacjach podsumowujących VAT-UE i plikach JPK błędny numer VAT UE dostawcy materiałów?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 30 grudnia 2020 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
Spółka wykazywała w Informacjach podsumowujących VAT-UE i plikach JPK błędny numer VAT UE dostawcy materiałów. Przyczyną tej sytuacji był brak informacji od dostawcy o zmianie - na fakturach prezentowany był poprawny, zmieniony numer, jednak pracownicy spółki dopiero po kilku miesiącach odkryli zmianę.
Jak w takim przypadku należy skorygować błędy?
Czy wystarczy przesłanie informacji VAT-UEK ze wskazaniem BYŁO - błędny NIP i JEST - poprawny NIP oraz plików JPK_VAT, w których w miejsce błędnego NIP zostanie wstawiony poprawny NIP?
Czy w nowym pliku JPK_V7M można zastosować takie samo rozwiązanie?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX