Skibińska Małgorzata, Wprowadzenie Pracowniczych Planów Kapitałowych w przedsiębiorstwie – krok po kroku
Wprowadzenie Pracowniczych Planów Kapitałowych w przedsiębiorstwie – krok po kroku
Wprowadzenie Pracowniczych Planów Kapitałowych w przedsiębiorstwie – krok po kroku
Wprowadzenie Pracowniczych Planów Kapitałowych w przedsiębiorstwie – krok po kroku
Zgodnie z postanowieniami ustawy z 4.10.2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych od 1.07.2019 r. określone podmioty są zobowiązane do utworzenia pracowniczego planu kapitałowego (PPK), czyli uzupełniającego programu pozwalającego na oszczędzanie na emeryturę. Utworzenie PPK wiąże się z koniecznością spełnienia wielu wymogów formalnych i prawnych, jak również wdrożenia określonych zmian organizacyjnych.
Procedury prawne pokazane w formie interaktywnych schematów, dzięki którym sprawdzisz, jak krok po kroku przebiega postępowanie w danej sprawie.
Dowiedz się więcej o LEX Navigator.
Zamów bezpłatną prezentację zdalną , podczas której przedstawimy Ci to narzędzie.
Krok: Analiza czy ustawa o PPK ma zastosowanie wobec przedsiębiorcy
Analizując kwestie związane z Pracowniczymi Planami Kapitałowymi w pierwszej kolejności każdy przedsiębiorca powinien przenalizować w oparciu o przepisy ustawy o pracowniczych planach kapitałowych, czy w stosunku do jego firmy jest konieczność uruchomienia Pracowniczych Planów Kapitałowych.
Krok: Czy jest obowiązek utworzenia PPK?
Ustawa o PPK w kontekście tworzenia planów kapitałowych nie posługuje się pojęciem pracodawcy bądź zleceniodawcy tylko definicją podmiotu zatrudniającego. Tak więc, czy dany podmiot gospodarczy będzie miał obowiązki związane z PPK zależy od tego, czy został zakwalifikowany przez przepisy jako podmiot zatrudniający.