Krywan Tomasz, Usługi elektroniczne - pojęcie
Usługi elektroniczne - pojęcie
Usługi elektroniczne - pojęcie
Usługi elektroniczne - pojęcie
Procedura pozwala ustalić, czy świadczona usługa jest usługą elektroniczną.
Procedury prawne pokazane w formie interaktywnych schematów, dzięki którym sprawdzisz, jak krok po kroku przebiega postępowanie w danej sprawie.
Dowiedz się więcej o LEX Navigator.
Zamów bezpłatną prezentację zdalną , podczas której przedstawimy Ci to narzędzie.
Krok: świadczona jest usługa
Na gruncie VAT obowiązuje szczególny sposób ustalania miejsca świadczenia, m.in., usług elektronicznych na rzecz podmiotów niebędących podatnikami (zob. art. 28k ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, tekst jedn.: Dz. U. z 2024 r. poz. 361 z późn. zm. - dalej u.p.t.u.) oraz istnieją dwie procedury szczególne dotyczące, m.in., usług elektronicznych (zob. art. 130a–130d oraz art. 131–134 u.p.t.u.). Pojęcie usług elektronicznych definiuje art. 2 pkt 26 u.p.t.u. Stanowi on, że przez usługi elektroniczne rozumie się usługi świadczone drogą elektroniczną, o których mowa w art. 7 rozporządzenia wykonawczego Rady Unii Europejskiej z dnia 15 marca 2011 r. nr 282/2010 (Dz. U. UE L z 2011 r. Nr 77, poz. 1 z późn. zm.) - dalej r.w.r., a więc usługi określone tymi przepisami usługi świadczone drogą elektroniczną.
Krok: czy usługa świadczona jest za pomocą Internetu lub sieci elektronicznej?
Usługami świadczonymi drogą elektroniczną, o których mowa w art. 7 r.w.r., mogą być wyłącznie usługi świadczone za pomocą Internetu lub sieci elektronicznej. W konsekwencji tylko takie usługi są usługami elektronicznymi w rozumieniu u.p.t.u.