Grotkowska Katarzyna, Polityczne uwikłanie reklamy napojów alkoholowych
Polityczne uwikłanie reklamy napojów alkoholowych
1.Wstęp
Reklama jako przekaz perswazyjny wzbudza dość skrajne emocje. Jak podaje Andrew Ehrenberg: „Reklama to bardzo osobliwe zjawisko. Jej najżarliwsi zwolennicy utrzymują, że ma ona niezwykłą moc, a jej skrajni przeciwnicy całkowicie w to wierzą” . Reklama niektórych towarów czy usług podlega szczególnym ograniczeniom. W prawie polskim ograniczenia dotyczą reklamy napojów alkoholowych, wyrobów tytoniowych oraz gier hazardowych. Ograniczenia te można podzielić na trzy kategorie:
zakaz reklamowania poza wyznaczonymi miejscami (napoje alkoholowe, gry cylindryczne, gry w karty, gry w kości, zakłady wzajemne, gry na automatach ),
ograniczenia dotyczące sposobu reklamowania wybranej kategorii produktów (piwo , gry hazardowe – dopuszczalna jest wyłącznie reklama gier liczbowych ),
zakaz reklamowania połączony z nakazem oznakowania produktów (wyroby tytoniowe ).
Jedną z cech łączących towary lub usługi, których reklama doznaje ograniczeń, jest to, że ich używanie (wyroby tytoniowe) lub...
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX