Ochońska Zuzanna, Ochrona konsumenta w branży mody

Artykuły
Opublikowano: ZNUJ. PPWI 2021/3/148-162
Autor:
Rodzaj: artykuł

Ochrona konsumenta w branży mody

Słowa kluczowe: konsument, moda, wprowadzanie w błąd, nieuczciwe praktyki rynkowe, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, branża odzieżowa, reklama, praktyki naruszające zbiorowe interesy konsumentów, greenwashing

1.Wprowadzenie

W maju 2020 r. media społecznościowe obiegła informacja rozpowszechniona przez jedną z popularnych polskich stylistek, że marka odzieżowa VECLAIM wprowadza swoich klientów w błąd poprzez rozpowszechnianie informacji, że jej ubrania szyte są w Polsce i z materiałów pochodzących z Polski, podczas gdy oferowane przez tę firmę t-shirty były szyte w Azji i wprowadzone pierwotnie na rynek przez amerykańską firmę sprzedającą ubrania typu basic . Według doniesień prasowych VECLAIM miało nabywać te t-shirty i „przerabiać je” według swojego modelu. Sprawa ujrzała światło dzienne, ponieważ niektóre klientki zauważyły, że metki w sprzedawanych ubraniach marki VECLAIM zostały naszyte w miejsce poprzednio istniejących metek. W niektórych...

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX