Ochońska Zuzanna, Ochrona konsumenta w branży mody
Ochrona konsumenta w branży mody
Słowa kluczowe: konsument, moda, wprowadzanie w błąd, nieuczciwe praktyki rynkowe, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, branża odzieżowa, reklama, praktyki naruszające zbiorowe interesy konsumentów, greenwashing
1.Wprowadzenie
W maju 2020 r. media społecznościowe obiegła informacja rozpowszechniona przez jedną z popularnych polskich stylistek, że marka odzieżowa VECLAIM wprowadza swoich klientów w błąd poprzez rozpowszechnianie informacji, że jej ubrania szyte są w Polsce i z materiałów pochodzących z Polski, podczas gdy oferowane przez tę firmę t-shirty były szyte w Azji i wprowadzone pierwotnie na rynek przez amerykańską firmę sprzedającą ubrania typu basic . Według doniesień prasowych VECLAIM miało nabywać te t-shirty i „przerabiać je” według swojego modelu. Sprawa ujrzała światło dzienne, ponieważ niektóre klientki zauważyły, że metki w sprzedawanych ubraniach marki VECLAIM zostały naszyte w miejsce poprzednio istniejących metek. W niektórych...
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX