Art. 9b. - [Rejestr działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości] - Utrzymanie czystości i porządku w gminach.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2024.399 t.j.
Akt obowiązujący Wersja od: 18 marca 2024 r.
Art. 9b. [Rejestr działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości]
1.
Działalność w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości jest działalnością regulowaną w rozumieniu ustawy z dnia 6 marca 2018 r. - Prawo przedsiębiorców (Dz. U. z 2023 r. poz. 221, 641, 803, 1414 i 2029).2.
Rejestr działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, zwany dalej "rejestrem", prowadzi wójt, burmistrz lub prezydent miasta właściwy ze względu na miejsce odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.3.
Rejestr prowadzi się w postaci bazy danych zapisanej na informatycznych nośnikach danych w rozumieniu art. 3 pkt 1 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2023 r. poz. 57, 1123, 1234 i 1703), która może stanowić część innych baz danych z zakresu ochrony środowiska, w tym gospodarki odpadami.4.
W rejestrze zamieszcza się:1)
firmę, oznaczenie siedziby i adres albo imię, nazwisko i adres przedsiębiorcy;2)
numer identyfikacji podatkowej (NIP);3)
(uchylony);4)
określenie rodzaju odbieranych odpadów komunalnych;5)
numer rejestrowy.5.
Wójt, burmistrz lub prezydent miasta wydaje z urzędu zaświadczenie o dokonaniu wpisu do rejestru.Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (255)
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (255)
- Czy PSZOK musi posiadać wpis do rejestru działalności regulowanej?
- W jaki sposób osoba fizyczna powinna zgodnie z przepisami przekazać odpady zużytych opon (kod odpadów 16 01 03) podrzucone na nieruchomość stanowiącą jej własność w ilości kilku ton?
- Na jakich zasadach prawidłowo przekazywać do zagospodarowania odpady pochodzące z likwidacji dzikich wysypisk, np. zużyte opony, odpady wielkogabarytowe, opakowania, itp., gdy właścicielem terenu jest gmina?