§ 2. - Tryb wycofania substancji chemicznej, preparatu chemicznego lub wyrobu z obrotu i sposób ich przechowywania.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2010.164.1115

Akt utracił moc
Wersja od: 7 września 2010 r.
§  2.
1.
Przed wydaniem decyzji o wycofaniu substancji chemicznej, preparatu chemicznego lub wyrobu z obrotu właściwy państwowy inspektor sanitarny przeprowadza niezwłocznie postępowanie wyjaśniające, polegające w szczególności na:
1)
przeprowadzeniu wywiadu i zebraniu informacji dotyczących okoliczności braku spełnienia wymagań określonych w art. 27b ust. 1-3 ustawy z dnia 14 marca 1985 r. o Państwowej Inspekcji Sanitarnej przez substancję chemiczną, preparat chemiczny lub wyrób;
2)
sprawdzeniu drogi dystrybucji substancji chemicznej, preparatu chemicznego lub wyrobu w zakresie wystąpienia nieprawidłowości mających wpływ na decyzję, że substancja chemiczna, preparat chemiczny lub wyrób nie spełniają określonych wymagań;
3)
przeprowadzeniu kontroli miejsca składowania substancji chemicznej, preparatu chemicznego lub wyrobu.
2.
W ramach postępowania wyjaśniającego właściwy państwowy inspektor sanitarny może pobrać do badań próbkę substancji chemicznej, preparatu chemicznego lub wyrobu.
3.
Wydanie przez właściwego państwowego inspektora sanitarnego decyzji o wycofaniu z obrotu substancji chemicznej, preparatu chemicznego lub wyrobu jest możliwe, jeżeli postępowanie wyjaśniające, o którym mowa w ust. 1, lub badania, o których mowa w ust. 2, potwierdzą, że w stosunku do tej substancji chemicznej, preparatu chemicznego lub wyrobu zachodzą przesłanki, o których mowa w art. 27b ust. 1-3 ustawy z dnia 14 marca 1985 r. o Państwowej Inspekcji Sanitarnej.
4.
Kopię decyzji, o której mowa w ust. 3, otrzymują:
1)
Główny Inspektor Sanitarny w celu przekazania właściwym państwowym inspektorom sanitarnym;
2)
Inspektor do Spraw Substancji i Preparatów Chemicznych;
3)
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, gdy decyzja dotyczy wyrobu;
4)
Główny Inspektor Ochrony Środowiska.