§ 2. - Tryb postępowania w sprawie rejestracji układów zbiorowych pracy, prowadzenie rejestru układów i akt rejestrowych oraz wzory klauzul rejestracyjnych i kart rejestrowych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2001.34.408

Akt obowiązujący
Wersja od: 20 kwietnia 2001 r.
§  2.
1.
Rejestracji układu dokonuje się na wniosek jednej ze stron układu.
2.
Wniosek o rejestrację układu powinien zawierać informacje dotyczące:
1)
daty i miejsca zawarcia układu oraz daty jego wejścia w życie,
2)
stron układu i ich siedzib oraz adresów do korespondencji,
3)
spełnienia przez strony układu warunków wymaganych do zawarcia układu,
4)
terminu mocy obowiązującej układu,
5)
zakresu obowiązywania układu, w szczególności terytorialnego i podmiotowego, oraz liczby pracowników, którzy tym układem zostali objęci.
3.
Do wniosku, o którym mowa w ust. 1, dołącza się:
1)
zszyte lub oprawione egzemplarze układu, w ilości odpowiadającej liczbie podmiotów, które zawarły układ, powiększonej o 2 egzemplarze; egzemplarze układu powinny zawierać oryginalne podpisy osób reprezentujących strony, które go zawarły,
2)
pełnomocnictwa osób zawierających układ w imieniu organów do tego uprawnionych,
3)
odpis orzeczenia sądu stwierdzającego reprezentatywność organizacji związkowej,
4)
pismo ogólnokrajowej organizacji międzyzwiązkowej (konfederacji) potwierdzające wchodzenie w jej skład ogólnokrajowego związku zawodowego lub zrzeszenia (federacji) związków zawodowych,
5)
wyciąg z rejestru organizacji związkowych lub organizacji pracodawców stwierdzający zarejestrowanie danej organizacji,
6)
wyciąg ze statutu organizacji związkowej lub organizacji pracodawców wskazujący organ właściwy do zawarcia układu.
4.
W razie gdy dokumenty, o których mowa w ust. 3 pkt 2-6, są w posiadaniu organu rejestrującego i zachowały swą aktualność, nie zachodzi potrzeba ponownego ich dołączania do wniosku o rejestrację układu.
5.
W przypadku wniosku o rejestrację układu zakładowego, wnioskodawca powinien udostępnić tekst układu ponadzakładowego obowiązującego u pracodawcy.