Szczegółowy wykaz polskich kosztów kwalifikowalnych, parametrów utworów audiowizualnych oraz dokumentów związanych z przyznawaniem wsparcia finansowego na produkcję audiowizualną przez Polski Instytut Sztuki Filmowej.
Dz.U.2022.1881 t.j.
Akt obowiązującyROZPORZĄDZENIE
MINISTRA KULTURY I DZIEDZICTWA NARODOWEGO 1
z dnia 11 lutego 2019 r.
w sprawie szczegółowego wykazu polskich kosztów kwalifikowalnych, parametrów utworów audiowizualnych oraz dokumentów związanych z przyznawaniem wsparcia finansowego na produkcję audiowizualną przez Polski Instytut Sztuki Filmowej
ZAŁĄCZNIKI
ZAŁĄCZNIK Nr 1
SZCZEGÓŁOWY WYKAZ KOSZTÓW MOGĄCYCH STANOWIĆ POLSKIE KOSZTY KWALIFIKOWALNE ORAZ SZCZEGÓŁOWY WYKAZ KOSZTÓW WYŁĄCZONYCH Z KWALIFIKOWANIA JAKO POLSKIE KOSZTY KWALIFIKOWALNE
SZCZEGÓŁOWY WYKAZ KOSZTÓW MOGĄCYCH STANOWIĆ POLSKIE KOSZTY KWALIFIKOWALNE ORAZ SZCZEGÓŁOWY WYKAZ KOSZTÓW WYŁĄCZONYCH Z KWALIFIKOWANIA JAKO POLSKIE KOSZTY KWALIFIKOWALNE
ZAŁĄCZNIK Nr 2
ZAŁĄCZNIK Nr 3
Wniosek o wsparcie finansowe na produkcję audiowizualną albo świadczenie usługi na rzecz produkcji audiowizualnej utworów audiowizualnych
ZAŁĄCZNIK Nr 4
TEST KWALIFIKACYJNY
I | Szczegółowe kryteriazwiązane zwykorzystaniemwutworze audiowizualnym dorobku kulturowego | Liczba punktów | ||
1 | Fabuła lub główny temat utworu audiowizualnego dotyczy polskiej lub euro-pejskiej kultury, religii, historii, mitologii, bajek lub legend oraz przyczynia się w znacznym stopniu do budowy polskiej lub europejskiej tożsamości zbiorowej, w której istotne miejscezajmują doświadczenia regionalne i lokalne | 1-10 | ||
2 | Utwór audiowizualny posiada istotne walory poznawcze i etyczne ważne dla kształtowania polskiej lub europejskiej tożsamości | 1-10 | ||
3 | Treść utworu audiowizualnego i jego produkcja istotnie przyczyniają się do promowania oraz zachowania polskiego lub europejskiego dziedzictwa kulturowego (materialnego i niematerialnego) | 1-10 | ||
4 | Utwór audiowizualny w znacznym stopniu nawiązuje do ważnych wartości kulturowych lub posiada istotne treści edukacyjne | 1-10 | ||
5 | Utwór audiowizualny w istotny sposób eksponuje polski lub europejski potencjał twórczy lub fabuła lub główny temat utworu audiowizualnego oparte są na polskich lub europejskich dziełach kultury (np. w obszarze literatury, sztuk pięknych, muzyki, filmu, architektury, gier wideo) | 1-10 | ||
6 | Utwór audiowizualny nie zawiera treści, które mogą być postrzegane jako propagujące ustroje totalitarne, nawołujące do nienawiści na tle różnic narodowościowych, rasowych lub wyznaniowych | 1-10 | ||
7 | W utworze audiowizualnym w znacznym zakresie wykorzystuje się polskie lokalizacje,obiektyarchitektonicznelubkrajobrazylub motywycharakterystyczne dla polskiej kultury i architektury albo ich odpowiedniki wpostaci modeli obiektów użytych w animacji lub akcja istotnej części utworu zlokalizowana jest na terenie Rzeczypospolitej Polskiej | 1-10 | ||
Razem I maksymalnie | 70 | |||
II | Szczegółowe kryteria związane z realizacją utworu audiowizualnego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej | |||
1 | Procent dni zdjęciowych lub dni procesów powstawania animacji, lub dni postprodukcji odbywających się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej: | |||
- przynajmniej 10% | 2 | |||
- przynajmniej 30% | 3 | |||
- przynajmniej 50% | 4 | |||
2 | Liczba dni zdjęciowych lub dni procesów powstawania animacji, lub dni postprodukcji odbywających się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej: | |||
- przynajmniej 10 | 1 | |||
- przynajmniej 20 | 3 | |||
- przynajmniej 30 | 5 | |||
3 | Wykorzystanie infrastruktury zlokalizowanej w Polsce: | |||
- do realizacji zdjęć lub animacji | 1 | |||
- do realizacji usług postprodukcyjnych | 1 | |||
4 | Wykonanie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej efektów specjalnych | 1 | ||
5 | Nagranie muzyki na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej | 1 | ||
6 | Montaż dźwięku i zgranie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej | 1 | ||
7 | Postprodukcja obrazu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej: | |||
- przynajmniej 10% kosztów postprodukcji jest wydatkowanych naterytorium Rzeczypospolitej Polskiej | 1 | |||
- przynajmniej 30% kosztów postprodukcji jest wydatkowanych naterytorium Rzeczypospolitej Polskiej | 2 | |||
- przynajmniej 50% kosztów postprodukcji jest wydatkowanych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej | 3 | |||
Razem II maksymalnie | 17 | |||
III | Szczegółowe kryteria związane z udziałem w produkcji audiowizualnej pracowników, współpracowników lub podmiotów wykonujących usługi na rzecz produkcji audiowizualnej | |||
Osoby realizujące film są: 1) obywatelami polskimi lub 2) obywatelami innych państw członkowskich Unii Europejskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, lub 3) obywatelami innych państw, którzy zdobyli regulaminową nagrodę przynajmniej na jednym międzynarodowym festiwalu filmowym akredy-towanym przez Międzynarodową Federację Stowarzyszeń Producentów Filmów (FIAPF) w ciągu ostatnich 10 lat lub nagrodę równoważną: | ||||
1 | Reżyser | 1 | ||
2 | Scenarzysta | 1 | ||
3 | Operator obrazu | 1 | ||
4 | Główny animator | 1 | ||
5 | Kompozytor muzyki skomponowanej do utworu audiowizualnego | 1 | ||
6 | Aktor lub aktorka w rolach pierwszoplanowych lub przynajmniej 2 aktorów drugoplanowych albo w przypadku animacji - aktor podkładający głos w roli pierwszoplanowej lub główny lektor lub dwóch aktorów podkładających głos w rolach drugoplanowych lub lektorów (dubbing) | 1 | ||
7 | Przynajmniej 50% obsady aktorskiej (role mówione) albo w przypadku animacji - przynajmniej 50% obsady aktorów podkładających głos lub głos lektorów | 1 | ||
8 | Udział twórców lub profesjonalistów: | 3 | ||
- przynajmniej 4 twórców lub profesjonalistówspośród następujących zawodów: a) montażysta, b) scenograf, c) kostiumograf, d) charakteryzator, e) producent wykonawczy, f) producent postprodukcji lub koordynator efektów specjalnych VFX, g) operator dźwięku, h) reżyser dźwięku, i) animator (inny niż główny animator), j) autor storyboardu, k) autor opracowania plastycznego animacji, l) twórca layoutów animacji | ||||
- przynajmniej 3twórcówlub profesjonalistów spośród następujących zawodów: a) montażysta, b) scenograf, c) kostiumograf, d) charakteryzator, e) producent wykonawczy, f) producent postprodukcji lub koordynator efektów specjalnych, g) operator dźwięku, h) reżyser dźwięku, i) animator (inny niż główny animator), j) autor storyboardu, k) autor opracowania plastycznego animacji, l) twórca layoutów animacji | 2 | |||
9 | Liczba członków ekipy technicznej lub animatorów zaangażowanych do udziału w zdjęciach lub procesach powstawania animacji lub usług postprodukcyjnych realizowanych w Polsce będących obywatelami polskimi lub obywatelami innych państw członkowskich Unii Europejskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym w relacji do całkowitej liczby członków ekipy technicznej lub animatorów zaangażowanych do udziału w zdjęciach lub procesach powstawania animacji lub usług postprodukcyjnych realizowanych w Polsce: | |||
- przynajmniej 50% | 3 | |||
- przynajmniej 40% | 2 | |||
- przynajmniej 30% | 1 | |||
Razem III maksymalnie | 13 | |||
RAZEM części (I + II + III) maksymalnie | 100 |
ZAŁĄCZNIK Nr 5
Raport końcowy z prac objętych wsparciem finansowym na produkcję audiowizualną albo świadczenie usług na rzecz produkcji audiowizualnej
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »
Akty prawne liczba obiektów na liście: (3)
Akty zmieniające liczba obiektów na liście: (2)
- Zmiana rozporządzenia w sprawie szczegółowego wykazu polskich kosztów kwalifikowalnych, parametrów utworów audiowizualnych oraz dokumentów związanych z przyznawaniem wsparcia finansowego na produkcję audiowizualną przez Polski Instytut Sztuki Filmowej.
- Zmiana rozporządzenia w sprawie szczegółowego wykazu polskich kosztów kwalifikowalnych, parametrów utworów audiowizualnych oraz dokumentów związanych z przyznawaniem wsparcia finansowego na produkcję audiowizualną przez Polski Instytut Sztuki Filmowej.
Podstawa prawna liczba obiektów na liście: (1)
Wzory i narzędzia liczba obiektów na liście: (3)
Wzory liczba obiektów na liście: (3)
- Raport końcowy z prac objętych wsparciem finansowym na produkcję audiowizualną albo świadczenie usług na rzecz produkcji audiowizualnej
- Wniosek o wsparcie finansowe na produkcję audiowizualną albo świadczenie usługi na rzecz produkcji audiowizualnej utworów audiowizualnych
- Wniosek o wydanie certyfikatu potwierdzającego spełnienie kryteriów testu kwalifikacyjnego