§ 3. - Szczegółowe zasady nadawania członkom służby zagranicznej stopni dyplomatycznych.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2022.1649
Akt obowiązujący Wersja od: 23 maja 2023 r.
§ 3.
1.
Nadanie kolejnego, wyższego stopnia dyplomatycznego może nastąpić w stosunku do członka służby zagranicznej, który:1)
otrzymał pozytywną ocenę okresową;2)
starannie, rzetelnie i terminowo wykonywał powierzone zadania i czynności służbowe;3)
wykazywał nienaganną postawę etyczną oraz wobec którego nie została wymierzona kara dyscyplinarna, o której mowa w art. 49 ust. 2 ustawy o służbie zagranicznej, kara dyscyplinarna, o której mowa w art. 114 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej (Dz. U. z 2021 r. poz. 1233, 2447 i 2448 oraz z 2022 r. poz. 655), lub kara upomnienia na piśmie, o której mowa w art. 115 ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej.2.
Nadanie stopnia dyplomatycznego:1) 4
II sekretarza następuje po upływie co najmniej roku od dnia nadania stopnia dyplomatycznego III sekretarza;2)
I sekretarza, radcy albo I radcy następuje po upływie co najmniej 2 lat od dnia nadania stopnia dyplomatycznego odpowiednio II sekretarza, I sekretarza albo radcy;3)
radcy-ministra następuje po upływie co najmniej 3 lat od dnia nadania stopnia dyplomatycznego I radcy;4)
ministra pełnomocnego następuje po upływie co najmniej 4 lat od dnia nadania stopnia dyplomatycznego radcy-ministra.3.
Do okresów, o których mowa w ust. 2, zalicza się wyłącznie okresy wykonywania przez członka służby zagranicznej obowiązków służbowych w urzędzie obsługującym ministra właściwego do spraw zagranicznych lub w placówce zagranicznej, a także oddelegowania, o których mowa w art. 17 i art. 24 ustawy o służbie zagranicznej.4.
Szef Służby Zagranicznej może nadać kolejny, wyższy stopień dyplomatyczny po upływie połowy okresu określonego w ust. 2, po uzyskaniu pozytywnej opinii dyrektora generalnego służby zagranicznej, mając na względzie dotychczasowe doświadczenie zawodowe, w tym w służbie cywilnej lub służbie zagranicznej lub w placówce zagranicznej, posiadane wykształcenie, umiejętności, uprawnienia i kwalifikacje zawodowe.4 § 3 ust. 2 pkt 1 zmieniony przez § 1 pkt 2 rozporządzenia z dnia 11 maja 2023 r. (Dz.U.2023.976) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 23 maja 2023 r.