§ 7. - Szczegółowe warunki zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2017.784 t.j.

Akt obowiązujący
Wersja od: 14 kwietnia 2017 r.
§  7. 
1. 
Projekt organizacji ruchu przedstawia się do zatwierdzenia co najmniej w dwóch egzemplarzach.
2. 
Do przedstawionego do zatwierdzenia projektu organizacji ruchu powinny być dołączone opinie:
1)
komendanta wojewódzkiego Policji - w przypadku projektu obejmującego drogę krajową lub wojewódzką, z zastrzeżeniem pkt 3;
2)
komendanta powiatowego Policji - w przypadku projektu obejmującego drogę powiatową, z zastrzeżeniem pkt 3;
3)
komendanta miejskiego Policji - w przypadku projektu obejmującego drogę położoną w mieście na prawach powiatu lub w mieście stołecznym Warszawie, z wyjątkiem autostrady i drogi ekspresowej;
4)
zarządu drogi, jeżeli nie jest on jednostką składającą projekt;
5)
organu zarządzającego ruchem na drodze krzyżującej się lub objętej objazdem, w przypadkach, o których mowa w § 6 ust. 2 i 3.
3. 
Opinia Policji nie jest wymagana w przypadku:
1)
projektu organizacji ruchu obejmującego wyłącznie drogi gminne;
2)
projektu uproszczonego, o którym mowa w § 5 ust. 2;
3)
projektu organizacji ruchu na drodze wewnętrznej.
4. 
Organ zarządzający ruchem może w uzasadnionych przypadkach zażądać:
1)
dołączenia do projektu:
a)
profilu podłużnego lub przekroju poprzecznego drogi,
b)
danych o istniejącym lub prognozowanym natężeniu ruchu, z uwzględnieniem struktury kierunkowej na skrzyżowaniach i struktury rodzajowej;
2)
złożenia dodatkowych egzemplarzy projektu.
5. 
Przepis ust. 4 pkt 2 stosuje się w szczególności w sytuacji, gdy projekt:
1)
dotyczy dróg zarządzanych przez odrębne zarządy drogi;
2)
dotyczy dróg zarządzanych przez odrębne organy zarządzające ruchem.