Art. 18a. - [Zadania Krajowego Centrum Monitorowania Systemu Powiadamiania Ratunkowego] - System powiadamiania ratunkowego.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2023.748 t.j.

Akt obowiązujący
Wersja od: 22 czerwca 2023 r.
Art.  18a.  [Zadania Krajowego Centrum Monitorowania Systemu Powiadamiania Ratunkowego]

Do zadań KCMSPR należą:

1)
utrzymanie i rozwój systemu teleinformatycznego;
2)
zachowanie ciągłości funkcjonowania systemu teleinformatycznego;
3)
przygotowywanie i prowadzenie szkoleń podstawowych dla operatorów numerów alarmowych;
4)
przygotowywanie i prowadzenie szkoleń w ramach doskonalenia zawodowego dla operatorów numerów alarmowych, starszych operatorów numerów alarmowych, koordynatorów oraz koordynatorów-trenerów;
5)
przygotowywanie i prowadzenie szkoleń dla kierowników centrum;
6)
opracowywanie szczegółowego programu szkoleń:
a)
podstawowych dla operatorów numerów alarmowych,
b)
w ramach doskonalenia zawodowego dla operatorów numerów alarmowych, starszych operatorów numerów alarmowych, koordynatorów oraz koordynatorów-trenerów;
7)
prowadzenie platformy szkoleniowej (e-learning) dla pracowników centrum;
8)
nadzór nad przestrzeganiem procedur obsługi zgłoszeń alarmowych, w szczególności przez sporządzanie kwartalnej karty oceny pracy centrum;
9)
współpraca międzynarodowa w zakresie funkcjonowania systemu;
10)
działania związane z upowszechnianiem wiedzy o numerach alarmowych;
11)
wykonywanie innych czynności mających na celu zapewnienie jednolitych standardów obsługi zgłoszeń alarmowych.