Art. 18a. - [Zadania Krajowego Centrum Monitorowania Systemu Powiadamiania Ratunkowego] - System powiadamiania ratunkowego.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2023.748 t.j.
Akt obowiązujący Wersja od: 22 czerwca 2023 r.
Art. 18a. [Zadania Krajowego Centrum Monitorowania Systemu Powiadamiania Ratunkowego]
Do zadań KCMSPR należą:
1)
utrzymanie i rozwój systemu teleinformatycznego;2)
zachowanie ciągłości funkcjonowania systemu teleinformatycznego;3)
przygotowywanie i prowadzenie szkoleń podstawowych dla operatorów numerów alarmowych;4)
przygotowywanie i prowadzenie szkoleń w ramach doskonalenia zawodowego dla operatorów numerów alarmowych, starszych operatorów numerów alarmowych, koordynatorów oraz koordynatorów-trenerów;5)
przygotowywanie i prowadzenie szkoleń dla kierowników centrum;6)
opracowywanie szczegółowego programu szkoleń:a)
podstawowych dla operatorów numerów alarmowych,b)
w ramach doskonalenia zawodowego dla operatorów numerów alarmowych, starszych operatorów numerów alarmowych, koordynatorów oraz koordynatorów-trenerów;7)
prowadzenie platformy szkoleniowej (e-learning) dla pracowników centrum;8)
nadzór nad przestrzeganiem procedur obsługi zgłoszeń alarmowych, w szczególności przez sporządzanie kwartalnej karty oceny pracy centrum;9)
współpraca międzynarodowa w zakresie funkcjonowania systemu;10)
działania związane z upowszechnianiem wiedzy o numerach alarmowych;11)
wykonywanie innych czynności mających na celu zapewnienie jednolitych standardów obsługi zgłoszeń alarmowych.