Art. 81. - [Książka kontroli] - Swoboda działalności gospodarczej.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2017.2168 t.j.
Akt utracił moc Wersja od: 1 lutego 2019 r.
Art. 81. [Książka kontroli]
1.
Przedsiębiorca jest obowiązany prowadzić i przechowywać w swojej siedzibie książkę kontroli oraz upoważnienia i protokoły kontroli. Książka kontroli może mieć formę zbioru dokumentów. Książka kontroli służy przedsiębiorcy do dokumentowania liczby i czasu trwania kontroli jego działalności.1a.
Książka kontroli może być prowadzona także w formie elektronicznej. Przedsiębiorca, który prowadzi książkę kontroli w formie elektronicznej, dokonuje wpisów oraz aktualizacji danych zawartych w książce kontroli. Domniemywa się, że dane zawarte w książce kontroli prowadzonej w formie elektronicznej znajdują potwierdzenie w dokumentach przechowywanych przez przedsiębiorcę.2.
Książka kontroli zawiera wpisy dokonywane przez organ kontroli. Wpisy obejmują:1)
oznaczenie organu kontroli;2)
oznaczenie upoważnienia do kontroli;3)
zakres przedmiotowy przeprowadzonej kontroli;4)
daty podjęcia i zakończenia kontroli;5)
zalecenia pokontrolne oraz określenie zastosowanych środków pokontrolnych;6)
uzasadnienie braku zawiadomienia przedsiębiorcy o zamiarze wszczęcia kontroli;7)
uzasadnienie wszczęcia kontroli, o której mowa w art. 79a ust. 2;8)
uzasadnienie zastosowanych wyjątków, o których mowa w art. 79, 80, 82 i 83;9)
uzasadnienie przedłużenia czasu trwania kontroli, o którym mowa w art. 83 ust. 3 i 3a;10)
uzasadnienie czasu trwania przerwy, o której mowa w art. 83a ust. 3.3.
Przedsiębiorca jest obowiązany dokonywać w książce kontroli wpisu informującego o wykonaniu zaleceń pokontrolnych bądź wpisu o ich uchyleniu przez organ kontroli lub jego organ nadrzędny albo sąd administracyjny.Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (3)
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (3)
- Czy część bazy magazynowo-transportowej, wykorzystywana przez kolejnego przedsiębiorcę odbierającego odpady komunalne, powinna być odpowiednio wydzielona?
- Czy burmistrz może wskazać zalecenia pokontrolne w protokole kontroli podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości?
- Czy dla poszczególnych oddziałów firmy powinny być tworzone książki kontroli?