Sposób prowadzenia Rejestru Europejskich Ugrupowań Współpracy Terytorialnej.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2009.105.875
Akt utracił moc Wersja od: 2 lipca 2009 r.
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA SPRAW ZAGRANICZNYCH 1
z dnia 17 czerwca 2009 r.
w sprawie sposobu prowadzenia Rejestru Europejskich Ugrupowań Współpracy Terytorialnej
Na podstawie art. 10 ust. 2 ustawy z dnia 7 listopada 2008 r. o europejskim ugrupowaniu współpracy terytorialnej (Dz. U. Nr 218, poz. 1390) zarządza się, co następuje:
Rozporządzenie określa:
1)
sposób prowadzenia Rejestru Europejskich Ugrupowań Współpracy Terytorialnej;2)
sposób dokonywania zmian wpisów w rejestrze i wykreśleń z rejestru;3)
dokumenty niezbędne do dokonania czynności określonych w pkt 2;4)
zakres danych podlegających wpisowi.
Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:
1)
ustawie - rozumie się przez to ustawę z dnia 7 listopada 2008 r. o europejskim ugrupowaniu współpracy terytorialnej;2)
rozporządzeniu (WE) nr 1082/2006 - rozumie się przez to rozporządzenie (WE) Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 5 lipca 2006 r. w sprawie europejskiego ugrupowania współpracy terytorialnej (EUWT) nr 1082/2006 (Dz. Urz. UE L 210 z 31.07.2006, str. 19);3)
rejestrze - rozumie się przez to Rejestr Europejskich Ugrupowań Współpracy Terytorialnej;4)
organie prowadzącym rejestr - rozumie się przez to ministra właściwego do spraw zagranicznych;5)
osobie upoważnionej - rozumie się przez to osobę upoważnioną przez członków europejskiego ugrupowania współpracy terytorialnej, zwanego dalej "ugrupowaniem", do dokonywania czynności związanych z wpisaniem ugrupowania do rejestru lub dokonywania zmian wpisów oraz wykreśleń w rejestrze.1.
Osoba upoważniona zgłasza utworzenie ugrupowania, zmianę danych podlegających wpisowi do rejestru lub wykreśleniu z rejestru do organu prowadzącego rejestr.2.
Dyrektor ugrupowania zgłasza do organu prowadzącego rejestr wystąpienie członka z ugrupowania lub rozwiązanie ugrupowania w wyniku uchwały jego członków.
Wraz ze zgłoszeniami, o których mowa w § 4, osoba upoważniona albo dyrektor ugrupowania przesyła do organu prowadzącego rejestr dokumenty będące podstawą zgłoszenia, w szczególności:
1)
konwencję ugrupowania;2)
statut ugrupowania;3)
uchwałę lub decyzję uprawnionego organu o przystąpieniu do ugrupowania;4)
uchwałę lub decyzję członków ugrupowania o przyjęciu statutu;5)
upoważnienie do dokonywania czynności związanych z dokonywaniem zmian i wykreśleń z rejestru;6)
zgody na przystąpienie każdego z członków do ugrupowania, wydane zgodnie z art. 4 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 1082/2006;7)
uchwałę lub decyzję członków ugrupowania o jego rozwiązaniu lub wystąpieniu członka z ugrupowania;8)
inne dokumenty stanowiące podstawę zmiany danych podlegających wpisowi lub wykreśleniu z rejestru.
Rejestr składa się z następujących rubryk, oznaczonych literami od A do R:
1)
"A" - liczba porządkowa wpisu;2)
"B" - data wydania decyzji o wpisie, odmowie wpisu do rejestru lub wykreśleniu wpisu z rejestru;3)
"C" - nazwa, siedziba i adres ugrupowania;4)
"D" - cel i zadania ugrupowania;5)
"E" - wykaz członków ugrupowania;6)
"F" - wykaz organów ugrupowania oraz osób wchodzących w ich skład (imię i nazwisko), w tym osób uprawnionych do reprezentacji ugrupowania;7)
"G" - imię i nazwisko osoby upoważnionej do dokonania czynności rejestracji, zmian i wykreśleń z rejestru;8)
"H" - data wydania decyzji administracyjnej w sprawie wydania zgody na przystąpienie do ugrupowania;9)
"I" - data utworzenia ugrupowania;10)
"J" - data rejestracji ugrupowania;11)
"K" - data ogłoszenia statutu i konwencji ugrupowania;12)
"L" - data dokonania zmian statutu i konwencji ugrupowania;13)
"Ł" - data dokonania zmian i wykreśleń w rejestrze;14)
"M" - data wystąpienia członka z ugrupowania;15)
"N" - data wyznaczenia oraz imię i nazwisko likwidatora;16)
"O" - data wszczęcia postępowania likwidacyjnego;17)
"P" - data rozwiązania albo likwidacji ugrupowania;18)
"R" - informacja o opublikowaniu konwencji i statutu oraz o rejestracji członków ugrupowania mającego siedzibę poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, działających na podstawie prawa polskiego, zawierająca następujące dane:a)
datę publikacji,b)
nazwę, siedzibę i adres ugrupowania,c)
wykaz członków ugrupowania,d)
wykaz organów ugrupowania oraz osób wchodzących w ich skład (imię i nazwisko), w tym osób uprawnionych do reprezentacji ugrupowania.
Dla każdego wpisu do rejestru, zmiany wpisów w rejestrze, wykreślenia z rejestru lub odmowy dokonania wpisu są prowadzone akta rejestrowe, obejmujące dokumenty stanowiące podstawę dokonania tych czynności oraz dotyczące postępowania rejestrowego.
1 Minister Spraw Zagranicznych kieruje działem administracji rządowej - sprawy zagraniczne, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Spraw Zagranicznych (Dz. U. Nr 216, poz. 1605).
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »