§ 2. - Regulamin organizacji i działania Inspekcji Handlowej w zakresie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2017.1014

Akt obowiązujący
Wersja od: 25 maja 2017 r.
§  2. 
1. 
Wojewódzki inspektor pisemnie upoważnia pracownika wojewódzkiego inspektoratu inspekcji handlowej, zwanego dalej "upoważnionym pracownikiem", do prowadzenia postępowań w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich na czas określony, nie krótszy niż 4 lata.
2. 
Upoważnienie, o którym mowa w ust. 1, może być udzielone ponownie tej samej osobie.
3. 
Upoważnienie, o którym mowa w ust. 1, zawiera:
1)
oznaczenie wojewódzkiego inspektora;
2)
miejscowość i datę udzielenia;
3)
podstawę prawną udzielenia;
4)
imię i nazwisko upoważnionego pracownika, jego stanowisko służbowe i numer legitymacji służbowej;
5)
okres, na jaki zostało udzielone upoważnienie;
6)
podpis wojewódzkiego inspektora.
4. 
Upoważniony pracownik bierze udział w rozpoznaniu sprawy rozpoczętej z jego udziałem do czasu jej zakończenia mimo upływu okresu, na jaki zostało udzielone upoważnienie, chyba że upoważnienie zostało cofnięte zgodnie z art. 36 ust. 10 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej.
5. 
W przypadku cofnięcia upoważnienia zgodnie z art. 36 ust. 10 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej przekazuje się postępowanie do prowadzenia innemu upoważnionemu pracownikowi.