§ 3. - Regulamin Naczelnej Komisji Bioetycznej do spraw Badań Klinicznych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2023.1702

Akt obowiązujący
Wersja od: 13 lutego 2024 r.
§  3. 
1. 
Naczelna Komisja Bioetyczna oraz zespół opiniujący obradują na posiedzeniach, które mogą odbywać się w:
1)
trybie stacjonarnym;
2)
trybie zdalnym z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej do porozumiewania się na odległość;
3)
drodze korespondencyjnego uzgodnienia stanowisk - w szczególnie uzasadnionych przypadkach.
2. 
Posiedzenia Naczelnej Komisji Bioetycznej i zespołu opiniującego mogą się odbywać w sposób, o którym mowa w ust. 1 pkt 2 i 3, pod warunkiem zachowania niezbędnych środków bezpieczeństwa ochrony danych osobowych.
3. 
Przewodniczący Naczelnej Komisji Bioetycznej oraz przewodniczący zespołu opiniującego powiadamiają za pomocą środków komunikacji elektronicznej członków Naczelnej Komisji Bioetycznej i zespołu opiniującego o terminie i miejscu posiedzenia oraz przekazują porządek posiedzenia, co najmniej 7 dni przed posiedzeniem.
4. 
W uzasadnionych przypadkach posiedzenia Naczelnej Komisji Bioetycznej i zespołu opiniującego mogą być zwoływane w sposób inny niż w ust. 3 lub bez zachowania terminu, o którym mowa w ust. 3, jeżeli w sposób niebudzący wątpliwości jest możliwe stwierdzenie, że wszyscy członkowie Naczelnej Komisji Bioetycznej albo zespołu opiniującego zostaną powiadomieni o terminie i miejscu posiedzenia.
4a.  2
 Z przebiegu posiedzeń Naczelnej Komisji Bioetycznej oraz przebiegu obrad prowadzonych przez zespoły opiniujące jest sporządzany protokół oraz są one utrwalane za pomocą urządzeń elektronicznych rejestrujących dźwięk.
5. 
Protokół z posiedzenia Naczelnej Komisji Bioetycznej i protokół z posiedzenia zespołu opiniującego podpisuje odpowiednio przewodniczący Naczelnej Komisji Bioetycznej i przewodniczący zespołu opiniującego.
6.  3
 Protokół z posiedzenia Naczelnej Komisji Bioetycznej i protokół z posiedzenia zespołu opiniującego zawiera numer protokołu, datę posiedzenia, listę obecnych członków, porządek posiedzenia oraz opis przebiegu posiedzenia. Do protokołów są załączane uchwały podjęte na posiedzeniu oraz zapis z jego przebiegu utrwalony w sposób, o którym mowa w ust. 4a.
2 § 3 ust. 4a dodany przez § 1 pkt 1 rozporządzenia z dnia 26 stycznia 2024 r. (Dz.U.2024.108) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 13 lutego 2024 r.
3 § 3 ust. 6 zmieniony przez § 1 pkt 2 rozporządzenia z dnia 26 stycznia 2024 r. (Dz.U.2024.108) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 13 lutego 2024 r.