§ 2. - Realizacja rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz umiejętności podstawowych i przekrojowych dzieci i młodzieży - "Laboratoria przyszłości".

Dziennik Ustaw

Dz.U.2022.771

Akt utracił moc
Wersja od: 7 kwietnia 2022 r.
§  2. 
1. 
Środki Funduszu Przeciwdziałania COVID-19 przeznacza się na wsparcie finansowe, w postaci środków finansowych, dla organu prowadzącego:
1)
szkołę, o której mowa w § 3 ust. 1;
2)
Ośrodek Rozwoju Edukacji będący publiczną placówką doskonalenia nauczycieli o zasięgu ogólnokrajowym.
2. 
Wsparcie finansowe, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, może być przeznaczone na zakup wyposażenia stanowisk do pracy narzędziowej, sprzętu, narzędzi, elektronarzędzi, materiałów oraz innych przedmiotów i pomocy służących rozwijaniu umiejętności podstawowych i przekrojowych dzieci i młodzieży, zwanych dalej "wyposażeniem", w tym w szczególności:
1)
sprzętu do pracy stanowiskowej,
2)
pomocy do prac ręcznych,
3)
narzędzi wykorzystujących elementy robotyki, wirtualnej rzeczywistości lub innych technologii komputerowych,
4)
artykułów gospodarstwa domowego,
5)
sprzętu służącego utrwalaniu, obróbce lub odtwarzaniu obrazu lub dźwięku,
6)
pomocy projektowych,
7)
materiałów eksploatacyjnych i części zamiennych,
8)
sprzętu służącego zapewnieniu bezpiecznych i higienicznych warunków pracy,
9)
pomocy konstrukcyjnych lub modelarskich,
10)
przyrządów pomiarowych,
11)
sprzętu służącego przechowywaniu lub składowaniu innych przedmiotów,
12)
sprzętu elektronicznego lub elektrycznego

- wraz z akcesoriami.

3. 
Wsparcie finansowe, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, może być przeznaczone na sfinansowanie:
1)
tworzenia materiałów dydaktycznych kształtujących lub rozwijających umiejętności podstawowe i przekrojowe dzieci i młodzieży lub rozwijających kompetencje kadry uczącej;
2)
działań informacyjnych związanych z wykorzystaniem wyposażenia;
3)
tworzenia, rozwijania i utrzymania narzędzi cyfrowych wspierających proces kształtowania lub rozwijania umiejętności podstawowych i przekrojowych dzieci i młodzieży lub rozwijania kompetencji kadry uczącej;
4)
rozwijania bazy sprzętowej i infrastruktury służących realizacji działań kształtujących lub rozwijających umiejętności podstawowe i przekrojowe dzieci i młodzieży lub rozwijających kompetencje kadry uczącej;
5)
organizacji szkoleń, warsztatów lub innych form kształtowania i rozwijania umiejętności podstawowych i przekrojowych dzieci i młodzieży lub rozwijania kompetencji kadry uczącej;
6)
zwiększenia zakresu oddziaływania działań określonych w statucie Ośrodka Rozwoju Edukacji mających na celu kształtowanie lub rozwijanie umiejętności podstawowych i przekrojowych dzieci i młodzieży lub rozwijanie kompetencji kadry uczącej.
4. 
Działania, o których mowa w ust. 3, mogą obejmować swoim zasięgiem także szkoły funkcjonujące za granicą prowadzące nauczanie w języku polskim.