Art. 60. - [Terminy zgłaszania informacji do Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych] - Przeciwdziałanie praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2023.1124 t.j.
Akt obowiązujący Wersja od: 7 stycznia 2024 r.
Art. 60. [Terminy zgłaszania informacji do Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych]
1.
Informacje, o których mowa w art. 59, są zgłaszane do Rejestru w przypadku podmiotów, o których mowa w:1)
art. 58 pkt 1-5 i 7-13, w terminie 14 dni od dnia wpisu tych podmiotów do Krajowego Rejestru Sądowego;2)
art. 58 pkt 6, w terminie 14 dni od dnia:a)
utworzenia trustu,b)
przeniesienia siedziby lub miejsca zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przez powiernika trustu lub osobę zajmującą równoważne stanowisko,c)
nawiązania stosunków gospodarczych lub nabycia nieruchomości na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w imieniu lub na rzecz trustu, przez powiernika trustu lub osobę zajmującą równoważne stanowisko.1a.
Informacje zgłoszone do Rejestru są aktualizowane w przypadku podmiotów, o których mowa w:1)
art. 58 pkt 1-5 i 7-13, w terminie 14 dni od ich zmiany w Krajowym Rejestrze Sądowym, a w przypadku zmian, dla których skuteczności nie jest wymagany wpis do Krajowego Rejestru Sądowego, w terminie 14 dni od dnia ich dokonania;2)
art. 58 pkt 6, w terminie 14 dni od dnia dokonania ich zmiany.1b.
Powiernik lub osoba zajmująca stanowisko równoważne w podmiocie, o którym mowa w art. 58 pkt 6, są obowiązani do aktualizacji informacji zgłoszonych do Rejestru w okresie utrzymywania przez trust stosunków gospodarczych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej lub w okresie, w którym powiernik lub osoba zajmująca równoważne stanowisko, działając w imieniu lub na rzecz trustu, jest właścicielem lub posiadaczem nieruchomości na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.2.
Do biegu terminów, o których mowa w ust. 1 i 1a, nie wlicza się sobót i dni ustawowo wolnych od pracy.3.
W przypadku awarii lub zakłóceń funkcjonowania systemu teleinformatycznego organ właściwy w sprawach Rejestru informuje o ich wystąpieniu i usunięciu w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw finansów publicznych. W takim przypadku do biegu terminów, o których mowa w ust. 1 i 1a, nie wlicza się okresu od chwili wystąpienia awarii lub zakłócenia wskazanych w informacji zamieszczonej w tym Biuletynie do chwili zamieszczenia informacji o ich usunięciu.Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (5)
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (5)
- W jakim terminie spółka z o.o., która powstanie w 2024 r., będzie miała obowiązek dokonać zgłoszenia do CRBR?
- Czy spółka jawna powstała 05.03.2021 r. musi złożyć do Urzędu Skarbowego informację, że nie będzie podatnikiem podatku CIT?
- Czy po wykreśleniu zlikwidowanej spółki z o.o. z KRS trzeba ją usunąć z z Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych (CRBR)?