§ 10. - Program "Rozwój czasopism naukowych".
Dziennik Ustaw
Dz.U.2021.1514
Akt obowiązujący Wersja od: 18 sierpnia 2021 r. do: 4 czerwca 2024 r.
§ 10.
1.
Wniosek składa się:1)
w terminie określonym w komunikacie;2)
za pośrednictwem systemu;3)
w formie dokumentu elektronicznego, opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez przedsiębiorcę albo osobę przez niego upoważnioną.2.
W przypadku braku możliwości opatrzenia wniosku kwalifikowanym podpisem elektronicznym:1)
wniosek składa się za pośrednictwem systemu w terminie określonym w komunikacie;2)
część wniosku zawierającą dane przedsiębiorcy wraz z oświadczeniami, o których mowa w ust. 4 pkt 2 lit. a i b, składa się w terminie określonym w komunikacie na elektroniczną skrzynkę podawczą ministra w formie dokumentu elektronicznego, opatrzonego podpisem zaufanym przez przedsiębiorcę albo osobę przez niego upoważnioną.3.
Wniosek zawiera:1)
dane przedsiębiorcy;2)
informacje o czasopiśmie, w tym wskazanie dziedziny nauki i należącej do niej wiodącej dyscypliny naukowej oraz innych dyscyplin naukowych, w ramach których są publikowane artykuły naukowe w czasopiśmie;3)
szczegółowy opis projektu z uwzględnieniem celów i efektów planowanych do osiągnięcia oraz uzasadnieniem potrzeby finansowania w ramach programu, w tym:a)
planowany okres realizacji (w miesiącach),b)
koncepcję rozwoju praktyk wydawniczych i edytorskich oraz ich wpływu na umiędzynarodowienie czasopisma,c)
sposób upowszechniania artykułów naukowych publikowanych w czasopiśmie;4)
dane finansowe, w tym wnioskowaną wysokość środków finansowych na realizację projektu w podziale na źródła finansowania, okres finansowania i poszczególne koszty kwalifikowalne;5)
harmonogram realizacji projektu, zwany dalej "harmonogramem";6)
dane osoby sporządzającej wniosek obejmujące: imię i nazwisko, stanowisko służbowe, numer telefonu służbowego oraz służbowy adres poczty elektronicznej.4.
Do wniosku przedsiębiorca dołącza:1)
strategię rozwoju czasopisma, o której mowa w § 4 pkt 1;2)
oświadczenie o:a)
zgodności ze stanem faktycznym i prawnym informacji zawartych we wniosku,b)
wyrażeniu zgody na przesyłanie korespondencji za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz. 344),c)
przyjęciu i stosowaniu przez czasopismo zasad etyki publikacyjnej zgodnych z wytycznymi Komitetu do spraw Etyki Publikacyjnej (COPE - Committee on Publication Ethics),d)
nieobjęciu projektem kosztów finansowanych ze środków pochodzących z budżetu państwa lub z budżetu Unii Europejskiej;3)
wszystkie zaświadczenia o udzieleniu pomocy de minimis, pomocy de minimis w rolnictwie i pomocy de minimis w rybołówstwie, jakie otrzymał w roku podatkowym, w którym ubiega się o pomoc, oraz w okresie 2 poprzedzających go lat podatkowych, albo oświadczenie o wielkości tej pomocy otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenie o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie;4)
informacje niezbędne do przyznania pomocy, określone w przepisach dotyczących zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis, wydanych na podstawie art. 37 ust. 2a ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2021 r. poz. 743);5)
kopię aktualnego wypisu z rejestru dzienników i czasopism, o którym mowa w art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1984 r. - Prawo prasowe, sporządzonego nie później niż 3 miesiące przed dniem złożenia wniosku.5.
Przedsiębiorca, o którym mowa w § 5 ust. 2, dodatkowo dołącza do wniosku zobowiązanie do prowadzenia wyodrębnionej ewidencji księgowej dla działalności w sektorze wyłączonym oraz dla pozostałej działalności gospodarczej, w tym do przypisywania przychodów i kosztów na podstawie konsekwentnie stosowanych i mających uzasadnienie metod.6.
Wniosek złożony:1)
przez podmiot niespełniający wymagań określonych w § 3,2)
po terminie określonym w komunikacie - pozostawia się bez rozpoznania.7.
Wniosek niespełniający wymagań, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3 oraz w ust. 2-5, pozostawia się bez rozpoznania, jeżeli braki nie zostaną usunięte w trybie określonym w ust. 8.8.
W przypadku złożenia wniosku niespełniającego wymagań, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3 oraz w ust. 2-5, minister wzywa przedsiębiorcę, za pośrednictwem systemu, do usunięcia braków w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania, z pouczeniem, że ich nieusunięcie w tym terminie spowoduje pozostawienie wniosku bez rozpoznania.