Art. 38. - [Wniosek o wpis do ewidencji uczelni niepublicznych oraz o pozwolenie na utworzenie studiów] - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2023.742 t.j.
Akt obowiązujący
Wersja od: 7 marca 2024 r. do: 30 września 2024 r.
Art. 38. [Wniosek o wpis do ewidencji uczelni niepublicznych oraz o pozwolenie na utworzenie studiów]
1.
Założyciel występuje z wnioskiem o wpis uczelni niepublicznej do ewidencji oraz wnioskiem o pozwolenie na utworzenie studiów na określonym kierunku, poziomie i profilu.
2.
Uzasadnienie wniosku o wpis do ewidencji zawiera strategię uczelni. Do wniosku dołącza się projekt statutu uczelni oraz sporządzone w formie aktu notarialnego oświadczenie założyciela o utworzeniu uczelni niepublicznej zawierające:
1)
imię, nazwisko i adres zamieszkania albo nazwę, numer z Krajowego Rejestru Sądowego lub innego właściwego rejestru i adres założyciela;
2)
nazwę uczelni;
3)
adres uczelni;
4)
wielkość środków finansowych, które założyciel zobowiązuje się przekazać uczelni na jej funkcjonowanie;
5)
wykaz i wartość rzeczy przekazanych uczelni na własność oraz termin ich przekazania;
6)
sposób finansowania uczelni.
3.
Środki finansowe, o których mowa w ust. 2 pkt 4, nie mogą być mniejsze niż 3 000 000 zł. Przekazanie środków na rachunek bankowy uczelni następuje nie później niż 30 dni od dnia wpisu do ewidencji.
Nasza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Jeśli zgadzasz się na używanie plików cookie kliknij "Zamknij" lub po prostu kontynuuj przeglądanie. Uzyskaj więcej informacji lub zmień ustawienia .