§ 8. - Prawa i obowiązki pracowników urzędów państwowych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1974.49.300

Akt utracił moc
Wersja od: 28 grudnia 1974 r.
§  8.
1.
Pracownik państwowy powinien pełnić swoje obowiązki w sposób zapewniający sprawne i prawidłowe wykonywanie zadań urzędu, w którym jest zatrudniony.
2.
W szczególności pracownik państwowy niezależnie od przestrzegania obowiązków określonych w art. 100 Kodeksu pracy powinien:
1)
postępować zgodnie z zasadami praworządności ludowej, kierując się interesem społecznym i zadaniami budownictwa socjalistycznego,
2)
strzec autorytetu władzy ludowej oraz dążyć do pogłębiania zaufania obywateli do władzy ludowej i jej organów,
3)
działać wnikliwie, szybko i bezstronnie, posługując się możliwie prostymi środkami prowadzącymi do osiągnięcia wyznaczonego celu i należytego załatwienia sprawy,
4)
udzielać niezbędnych informacji, czuwać, aby obywatel nie poniósł szkody wskutek nieznajomości prawa, i wyjaśniać przepisy prawa,
5)
stale podnosić swoje kwalifikacje zawodowe i doskonalić się w wykonywaniu powierzonych zadań.