§ 11. - Określenie rodzajów zadań powiatu, które mogą być finansowane ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2015.926 t.j.
Akt obowiązujący Wersja od: 10 lipca 2019 r.
§ 11.
1.
Wniosek osoby niepełnosprawnej o dofinansowanie ze środków Funduszu powinien zawierać:1)
imię, nazwisko, adres zamieszkania;2)
numer PESEL - w przypadku jego nadania;3)
przedmiot dofinansowania;4)
oświadczenie o wysokości dochodów i liczbie osób pozostających we wspólnym gospodarstwie domowym;5)
nazwę banku i numer rachunku bankowego;6)
miejsce realizacji zadania i cel dofinansowania;7)
przewidywany koszt realizacji zadania;8)
termin rozpoczęcia i przewidywany czas realizacji zadania;9)
informację o ogólnej wartości nakładów dotychczas poniesionych przez wnioskodawcę na realizację zadania do końca miesiąca poprzedzającego miesiąc, w którym składany jest wniosek wraz z podaniem dotychczasowych źródeł finansowania;10)
udokumentowaną informację o innych źródłach finansowania zadania;11)
informację o kwotach przyznanych wcześniej środków Funduszu z określeniem numeru zawartej umowy, celu i daty przyznania dofinansowania oraz stanu rozliczenia;12)
wysokość kwoty wnioskowanego dofinansowania ze środków Funduszu.2.
Przepisu ust. 1 pkt 5-12 nie stosuje się w przypadku wniosku osoby niepełnosprawnej o dofinansowanie zaopatrzenia w przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze.3.
Przepisu ust. 1 pkt 8-10 nie stosuje się w przypadku wniosku osoby niepełnosprawnej o dofinansowanie zaopatrzenia w sprzęt rehabilitacyjny.3a.
Przepisów ust. 1 pkt 9 i 10 nie stosuje się w przypadku wniosku osoby niepełnosprawnej o dofinansowanie usług tłumacza języka migowego lub tłumacza-przewodnika.4.
Do wniosku dołącza się:1)
kopię orzeczenia lub kopię wypisu z treści orzeczenia, o którym mowa w art. 1, art. 5 pkt 1a lub art. 62 ustawy, a w przypadku osoby, o której mowa w art. 62 ust. 3 ustawy, kopię orzeczenia o stałej albo długotrwałej niezdolności do pracy w gospodarstwie rolnym wydanego przed dniem 1 stycznia 1998 r.,2)
w przypadku zaopatrzenia w przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze:a)
fakturę określającą cenę nabycia z wyodrębnioną kwotą opłacaną w ramach ubezpieczenia zdrowotnego oraz kwotą udziału własnego lub inny dokument potwierdzający zakup, wraz z potwierdzoną za zgodność, przez świadczeniodawcę realizującego zlecenie, kopią zrealizowanego zlecenia na zaopatrzenie w przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze, albob)
kopię zlecenia na zaopatrzenie w przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze wraz z ofertą określającą cenę nabycia z wyodrębnioną kwotą opłacaną w ramach ubezpieczenia zdrowotnego i kwotą udziału własnego oraz termin realizacji zlecenia od momentu przyjęcia go do realizacji.5.
Wniosek osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą, osoby prawnej i jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej o dofinansowanie ze środków Funduszu, poza danymi wymienionymi w ust. 1 pkt 3 i 5-12, powinien zawierać:1)
nazwę podmiotu, siedzibę i adres;2)
numer NIP oraz numer REGON;3)
status prawny i podstawę działania;4)
dane osoby upoważnionej do reprezentowania wnioskodawcy w sprawie;5)
dokumenty świadczące o prowadzeniu działalności na rzecz osób niepełnosprawnych lub działalności związanej z rehabilitacją osób niepełnosprawnych;6)
przewidywane efekty realizacji zadania dla osób niepełnosprawnych.6.
W przypadku gdy podmiot, o którym mowa w ust. 5, jest:1)
podmiotem prowadzącym działalność gospodarczą, w rozumieniu ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. z 2015 poz. 584, 699 i 875) - do wniosku dołącza się:a)
zaświadczenia o pomocy de minimis otrzymanej w okresie obejmującym bieżący rok kalendarzowy oraz dwa poprzedzające go lata kalendarzowe albo oświadczenie o nieskorzystaniu z pomocy de minimis w tym okresie,b)
informacje o każdej pomocy innej niż de minimis, jaką otrzymał w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą oraz na dany projekt inwestycyjny, z którym jest związana pomoc de minimis,c)
(uchylona);2)
pracodawcą prowadzącym zakład pracy chronionej - do wniosku dołącza się:a)
potwierdzoną kopię decyzji w sprawie przyznania statusu zakładu pracy chronionej,b)
informację o wysokości oraz sposobie wykorzystania środków zakładowego funduszu rehabilitacji osób niepełnosprawnych za okres trzech miesięcy przed dniem złożenia wniosku,c)
informację, o której mowa w pkt 1.7.
W przypadku podmiotów, o których mowa w ust. 6 pkt 1, dofinansowanie jest udzielane jako pomoc de minimis zgodnie z warunkami określonymi w rozporządzeniu Komisji (UE) nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE L 352 z 24.12.2013, str. 1).8.
Pomoc, o której mowa w ust. 7, nie może być udzielona, jeżeli podmiot otrzymał pomoc inną niż de minimis w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą lub tego samego projektu inwestycyjnego, a łączna kwota pomocy spowodowałaby przekroczenie dopuszczalnej intensywności pomocy.9.
Podstawą zakwalifikowania pomocy jako pomocy de minimis jest zaświadczenie wydane przez starostę (prezydenta miasta na prawach powiatu) na podstawie odrębnych przepisów.10.
Podmioty, o których mowa w ust. 6 pkt 1, przed zawarciem umowy przedstawiają zaktualizowaną informację o pomocy de minimis lub innej pomocy publicznej przeznaczonej na te same koszty kwalifikujące się do objęcia pomocą otrzymanej po złożeniu wniosku o dofinansowanie ze środków Funduszu.Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »