§ 11a. - Ogólne warunki prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2015.360 t.j.

Akt obowiązujący
Wersja od: 29 listopada 2023 r.
§  11a. 
1.  12
 Europejski System Zarządzania Ruchem Kolejowym (ERTMS) obejmuje system ERTMS/ETCS i Globalny System Kolejowej Radiokomunikacji Ruchomej (ERTMS/GSM-R).
2.  13
 System ERTMS/ETCS jest systemem kontroli jazdy pociągu zdefiniowanym w technicznych specyfikacjach interoperacyjności w zakresie podsystemu "Sterowanie".
3. 
Globalny System Kolejowej Radiokomunikacji Ruchomej (ERTMS/GSM-R), zwany dalej "systemem ERTMS/GSM-R", jest przeznaczonym dla kolei, cyfrowym, naziemnym systemem łączności radiowej zapewniającym łączność głosową pomiędzy pracownikami zatrudnionymi na stanowiskach związanych z prowadzeniem ruchu kolejowego a pracownikami zatrudnionymi przy obsłudze pociągów oraz umożliwiającym przesyłanie danych związanych z zarządzaniem ruchem kolejowym.
4. 
Ruch pociągów może być prowadzony z wykorzystaniem systemu ERTMS/ETCS:
1)
poziomu 0;
2) 14
 poziomu STM lub NTC;
3)
poziomu 1 LS 15 ;
4)
poziomu 1;
5)
poziomu 2.
12 § 11a ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 4 lit. a rozporządzenia z dnia 20 października 2023 r. (Dz.U.2023.2474) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 29 listopada 2023 r.
13 § 11a ust. 2 zmieniony przez § 1 pkt 4 lit. b rozporządzenia z dnia 20 października 2023 r. (Dz.U.2023.2474) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 29 listopada 2023 r.
14 § 11a ust. 4 pkt 2 zmieniony przez § 1 pkt 4 lit. c rozporządzenia z dnia 20 października 2023 r. (Dz.U.2023.2474) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 29 listopada 2023 r.
15 Limited Supervision (LS) - Ograniczony nadzór.