Art. 38b. - [Lista instalacji spełniających wymagania dla instalacji komunalnych oraz instalacji komunalnych planowanych do budowy, rozbudowy lub modernizacji] - Odpady.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2023.1587 t.j.
Akt obowiązujący Wersja od: 28 października 2023 r. do: 31 grudnia 2024 r.
Art. 38b. [Lista instalacji spełniających wymagania dla instalacji komunalnych oraz instalacji komunalnych planowanych do budowy, rozbudowy lub modernizacji]
1.
Marszałek województwa w Biuletynie Informacji Publicznej prowadzi listę:1)
funkcjonujących instalacji spełniających wymagania dla instalacji komunalnych, które zostały oddane do użytkowania i posiadają wymagane decyzje pozwalające na przetwarzanie odpadów, o których mowa w art. 35 ust. 6;2)
instalacji komunalnych planowanych do budowy, rozbudowy lub modernizacji.2.
Lista, o której mowa w ust. 1, jest aktualizowana na bieżąco.3.
Wpisu na listę, o której mowa w ust. 1, dokonuje się na pisemny wniosek prowadzącego instalację komunalną.4.
Do pisemnego wniosku, o którym mowa w ust. 3, dotyczącego instalacji, o której mowa w ust. 1 pkt 1, dołącza się dokumenty potwierdzające zakończenie budowy i oddanie do użytkowania instalacji komunalnej oraz kopię zezwolenia na przetwarzanie odpadów, pozwolenia na wytwarzanie odpadów uwzględniającego przetwarzanie odpadów albo pozwolenia zintegrowanego uwzględniającego przetwarzanie odpadów w tej instalacji.5.
Marszałek województwa odmawia, w drodze decyzji, wpisu na listę instalacji komunalnej, o której mowa w ust. 1 pkt 1, jeżeli ta instalacja nie spełnia wymagań dla instalacji komunalnej.6.
Marszałek województwa wykreśla, w drodze decyzji, z listy instalację komunalną, o której mowa w ust. 1 pkt 1:1)
jeżeli instalacja przestała spełniać wymagania dla instalacji komunalnej lub2)
jeżeli wojewódzki inspektor ochrony środowiska wstrzymał działalność posiadacza odpadów w zakresie przetwarzania odpadów, lub3)
jeżeli prowadzący instalację komunalną nie ma wymaganej decyzji w zakresie przetwarzania odpadów, lub4)
jeżeli instalacja komunalna przestała funkcjonować z innych przyczyn;5)
na wniosek prowadzącego instalację komunalną.7.
Ponownego wpisu na listę instalacji, o której mowa w ust. 1 pkt 1, dokonuje się na pisemny wniosek prowadzącego instalację komunalną, jeżeli ustały przyczyny wykreślenia. Do wniosku dołącza się dowody potwierdzające ustanie tych przyczyn, w szczególności kopię zgody wojewódzkiego inspektora ochrony środowiska na podjęcie wstrzymanej działalności albo kopię wymaganej decyzji w zakresie przetwarzania odpadów.8.
Marszałkiem województwa właściwym w sprawach, o których mowa w ust. 1-7, jest marszałek województwa właściwy ze względu na miejsce prowadzenia działalności w zakresie przetwarzania odpadów.Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (38)
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (38)
- Czy jeśli dotychczasowy PSZOK zostanie przeniesiony na teren RIPOK i obsługiwany będzie przez firmę prowadzącą RIPOK, to organem ochrony środowiska będzie marszałek zgodnie z art. 378 ust. 2a p.o.ś. oraz art. 41 ust. 6 u.o.?
- Jaki organ jest właściwy do wydania zezwolenia na przetwarzanie odpadów o kodach 19 08 02, 19 08 05, 19 12 07, 20 01 08, 20 02 01 w instalacji recyclingu organicznego w procesie R3 w ilości 2000 Mg/ rok dla Zakładu Gospodarki Komunalnej?
- Jaki organ jest właściwy do nałożenia obowiązku sporządzenia przeglądu ekologicznego, jeżeli podmiot prowadzi instalację będącą przedsięwzięciem mogącym zawsze znacząco oddziaływać na środowisko?