Nowość Art. 33. - [Kary pieniężne nakładane na odbiorcę odpadów, zgłaszającego i transportującego odpady] - Międzynarodowe przemieszczanie odpadów.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2024.746 t.j.
Akt obowiązujący Wersja od: 17 maja 2024 r.
Art. 33. [Kary pieniężne nakładane na odbiorcę odpadów, zgłaszającego i transportującego odpady]
1.
Wojewódzki Inspektor Ochrony Środowiska nakłada na odbiorcę odpadów, w drodze decyzji, karę pieniężną w wysokości od 5000 do 200 000 zł, jeżeli ten:1)
więcej niż jeden raz posługiwał się tym samym dokumentem przesyłania;2)
przyjął większą ilość transportów niż była zgłoszona;3)
przyjął większą ilość odpadów niż było to określone w zezwoleniu;4)
nie wypełnił obowiązku potwierdzenia otrzymania odpadów przez prowadzącego instalację odzysku w terminie 3 dni od ich odbioru;5)
nie dokonał odzysku lub unieszkodliwienia odpadów lub nie wypełnił obowiązku potwierdzenia dokonania odzysku lub unieszkodliwienia odpadów przez prowadzącego instalację odzysku lub unieszkodliwiania odpadów, w terminie 30 dni od dokonania odzysku lub unieszkodliwienia odpadów, nie później jednak niż w terminie jednego roku kalendarzowego od dnia otrzymania odpadów;6)
nie wypełnił obowiązku przechowywania dokumentów związanych ze zgłoszeniem przemieszczania odpadów przez okres 3 lat od daty pierwszej wysyłki.2.
Wojewódzki Inspektor Ochrony Środowiska nakłada na zgłaszającego, w drodze decyzji, karę pieniężną w wysokości od 5000 do 200 000 zł, jeżeli ten:1)
więcej niż jeden raz posługiwał się tym samym dokumentem przesyłania;2)
dokonał wysyłki większej ilości transportów niż była zgłoszona;3)
dokonał wysyłki większej ilości odpadów niż było to określone w zezwoleniu;4)
dokonał wysyłki odpadów bez powiadomienia na trzy dni robocze przed transportem wszystkich zainteresowanych właściwych organów.3.
Wojewódzki Inspektor Ochrony Środowiska nakłada na transportującego odpady, w drodze decyzji, karę pieniężną w wysokości od 5000 do 100 000 zł, jeżeli ten:1)
nie realizował przewozu ustaloną trasą przejazdu;2)
nie jest wskazany w zezwoleniu jako przewoźnik odpadów;3)
naruszył warunki dotyczące rodzaju opakowania odpadów;4)
dokonywał przewozu odpadów bez dołączenia do transportu wszystkich wymaganych dokumentów;5)
dokonywał przewozu odpadów z niewypełnionym prawidłowo lub niepodpisanym dokumentem przesyłania;6)
dokonał wymieszania podczas transportu odpadów objętych odrębnymi zgłoszeniami;7)
dokonywał przewozu odpadów wymienionych w załącznikach III, IIIA oraz IIIB bez informacji wymaganej na podstawie art. 18 rozporządzenia nr 1013/2006 lub gdy informacja nie została dołączona w formacie określonym w załączniku VII do rozporządzenia nr 1013/2006.Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (12)
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (12)
- Czy istnieje podstawa prawna wymagająca od kierowcy posiadania kopii umowy w trakcie transportu odpadów w procedurze informacyjnej?
- Co grozi przedsiębiorcy, który mimo, że był organizatorem przemieszczeń odpadów za granicę, nie dysponuje umową, o której mowa w art. 18 rozporządzenia 1013/2006?
- Kto odpowiada za źle wypełniony załącznik VII przy transgranicznym przemieszczeniu odpadów - Organizator przemieszczenia odpadów czy przejmujący - instalacja odzysku?
Orzeczenia i pisma urzędowe liczba obiektów na liście: (35)
Orzeczenia sądów liczba obiektów na liście: (35)
- III OSK 2327/21, Dokonywanie przewozu odpadów bez dołączenia wszystkich wymaganych dokumentów w kontekście umyślności czynu - Wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego
- III OSK 307/21 - Wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego
- IV SA/Wa 2049/20, Nałożenie kary na transportującego odpady niegodnie z ustaloną trasą - Wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie