§ 5. - [Uwierzytelnienie i weryfikacja posiadanych uprawnień] - Korzystanie z Krajowego Systemu e-Faktur.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2021.2481
Akt obowiązujący Wersja od: 1 września 2023 r.
§ 5. [Uwierzytelnienie i weryfikacja posiadanych uprawnień]
1.
Korzystanie z Krajowego Systemu e-Faktur wymaga uwierzytelnienia:1)
kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo2)
kwalifikowaną pieczęcią elektroniczną albo3)
podpisem zaufanym albo4)
wygenerowanym przez Krajowy System e-Faktur, po uwierzytelnieniu się podatnika lub podmiotu uprawnionego w sposób, o którym mowa w pkt 1-3, ciągiem znaków alfanumerycznych, z wyłączeniem znaków interpunkcyjnych, przypisanym do podatnika lub podmiotu uprawnionego i jego uprawnień- oraz weryfikacji posiadanych uprawnień.
2.
W przypadku kwalifikowanych podpisów elektronicznych niezawierających numeru identyfikacji podatkowej (NIP) i numeru PESEL podatnika będącego osobą fizyczną, uwierzytelnienie oraz weryfikacja posiadanych uprawnień są możliwe również po zgłoszeniu danych unikalnych identyfikujących ten podpis, do właściwego naczelnika urzędu skarbowego, w zawiadomieniu, o którym mowa w § 4.Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »