§ 5. - [Uwierzytelnienie i weryfikacja posiadanych uprawnień] - Korzystanie z Krajowego Systemu e-Faktur.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2021.2481

Akt obowiązujący
Wersja od: 1 września 2023 r.
§  5.  [Uwierzytelnienie i weryfikacja posiadanych uprawnień]
1. 
Korzystanie z Krajowego Systemu e-Faktur wymaga uwierzytelnienia:
1)
kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo
2)
kwalifikowaną pieczęcią elektroniczną albo
3)
podpisem zaufanym albo
4)
wygenerowanym przez Krajowy System e-Faktur, po uwierzytelnieniu się podatnika lub podmiotu uprawnionego w sposób, o którym mowa w pkt 1-3, ciągiem znaków alfanumerycznych, z wyłączeniem znaków interpunkcyjnych, przypisanym do podatnika lub podmiotu uprawnionego i jego uprawnień

- oraz weryfikacji posiadanych uprawnień.

2. 
W przypadku kwalifikowanych podpisów elektronicznych niezawierających numeru identyfikacji podatkowej (NIP) i numeru PESEL podatnika będącego osobą fizyczną, uwierzytelnienie oraz weryfikacja posiadanych uprawnień są możliwe również po zgłoszeniu danych unikalnych identyfikujących ten podpis, do właściwego naczelnika urzędu skarbowego, w zawiadomieniu, o którym mowa w § 4.