Rozdział 3 - Przechowywanie dokumentacji - Finansowanie społecznościowe dla przedsięwzięć gospodarczych i pomoc kredytobiorcom.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2023.414 t.j.
Akt obowiązujący Wersja od: 15 maja 2024 r. do: 31 maja 2024 r.
Rozdział 3
Przechowywanie dokumentacji
Przechowywanie dokumentacji
Art. 13. [Obowiązek archiwizacji i przechowywania dokumentacji po zaprzestaniu prowadzenia działalności jako dostawca usług finansowania społecznościowego]
1.
Dostawca usług finansowania społecznościowego z siedzibą na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i prowadzący działalność na tym terytorium, który zaprzestał prowadzenia działalności jako dostawca usług finansowania społecznościowego, archiwizuje i przechowuje na trwałym nośniku, przez okres 5 lat, licząc od pierwszego dnia roku następującego po roku, w którym zaprzestał prowadzenia tej działalności, dokumentację związaną z prowadzeniem tej działalności.2.
Obowiązek, o którym mowa w ust. 1, uważa się za wykonany także w przypadku zapewnienia przez dostawcę usług finansowania społecznościowego przechowywania dokumentacji przez podmiot trzeci świadczący usługi w zakresie przechowywania dokumentów.3.
Upoważniony przedstawiciel Komisji ma prawo wstępu do siedziby i lokalu podmiotów, o których mowa w ust. 1 i 2, oraz wglądu do przechowywanej dokumentacji związanej z prowadzeniem działalności dostawcy usług finansowania społecznościowego.4.
Na pisemne żądanie Komisji podmioty, o których mowa w ust. 1 i 2, niezwłocznie sporządzają na własny koszt kopię dokumentacji związanej z prowadzeniem działalności jako dostawca usług finansowania społecznościowego i przekazują ją Komisji.