Nowość Opinia Komitetu Doradczego ds. Koncentracji z posiedzenia w dniu 19 marca 2021 r. dotycząca wstępnego projektu decyzji w Sprawie M.9569 - EssilorLuxottica/GrandVision - Sprawozdawca: Bułgaria

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2024.2891

Akt nienormatywny
Wersja od: 25 kwietnia 2024 r.

Opinia Komitetu Doradczego ds. Koncentracji z posiedzenia w dniu 19 marca 2021 r. dotycząca wstępnego projektu decyzji w Sprawie M.9569 - EssilorLuxottica/GrandVision
(Tekst mający znaczenie dla EOG)
(C/2024/2891)

Sprawozdawca: Bułgaria

Transakcja

1. Komitet Doradczy (13 państw członkowskich) zgadza się z Komisją, że transakcja stanowi koncentrację w rozumieniu art. 3 ust. 1 lit. b) rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw.

Wymiar unijny

2. Komitet Doradczy (13 państw członkowskich) zgadza się z Komisją, że transakcja ma wymiar unijny zgodnie z art. 1 ust. 2 rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw.

Rynki produktowe

3. Komitet Doradczy (13 państw członkowskich) zgadza się z przedstawioną przez Komisję definicją właściwego rynku produktowego w odniesieniu do hurtowych dostaw soczewek okulistycznych.

4. Komitet Doradczy (13 państw członkowskich) zgadza się z przedstawioną przez Komisję definicją właściwego rynku produktowego w odniesieniu do hurtowych dostaw oprawek i okularów słonecznych.

5. Komitet Doradczy (13 państw członkowskich) zgadza się z przedstawioną przez Komisję definicją właściwego rynku produktowego w odniesieniu do sprzedaży detalicznej produktów optycznych w sklepach optycznych.

6. Komitet Doradczy (13 państw członkowskich) zgadza się z definicjami innych właściwych rynków produktowych określonymi przez Komisję w projekcie decyzji.

Rynki geograficzne

7. Komitet Doradczy (13 państw członkowskich) zgadza się z przedstawioną przez Komisję definicją właściwego rynku geograficznego w odniesieniu do hurtowych dostaw soczewek optycznych, oprawek i okularów słonecznych jako rynku o zasięgu krajowym.

8. Komitet Doradczy (13 państw członkowskich) zgadza się z przyjętą przez Komisję definicją właściwego rynku geograficznego w odniesieniu do sprzedaży detalicznej wyrobów optycznych w sklepach optycznych jako rynku lokalnego (w szczególności obejmującego strefy zasięgu o promieniu nie przekraczającym zazwyczaj 10 km).

9. Komitet Doradczy (13 państw członkowskich) zgadza się z definicjami innych właściwych rynków geograficznych określonymi przez Komisję w projekcie decyzji.

Ocena wpływu na konkurencję

10. Komitet Doradczy (13 państw członkowskich) zgadza się z oceną Komisji, że transakcja w zgłoszonej postaci doprowadziłaby do znacznego zakłócenia efektywnej konkurencji na włoskim rynku sprzedaży detalicznej produktów optycznych w wyniku skutków horyzontalnych i skutków wertykalnych związanych z zamknięciem dostępu do czynników produkcji.

11. Komitet Doradczy (13 państw członkowskich) zgadza się z oceną Komisji, że transakcja w zgłoszonej postaci doprowadziłaby do znacznego zakłócenia efektywnej konkurencji na belgijskim rynku sprzedaży detalicznej produktów optycznych w wyniku skutków wertykalnych związanych z zamknięciem dostępu do czynników produkcji.

12. Komitet Doradczy (13 państw członkowskich) zgadza się z oceną Komisji, że transakcja w zgłoszonej postaci doprowadziłaby do znacznego zakłócenia efektywnej konkurencji na niderlandzkim rynku sprzedaży detalicznej produktów optycznych w wyniku skutków wertykalnych związanych z zamknięciem dostępu do czynników produkcji.

13. Komitet Doradczy (13 państw członkowskich) zgadza się z oceną Komisji, że transakcja w zgłoszonej postaci nie doprowadziłaby do znacznego zakłócenia efektywnej konkurencji w innych państwach członkowskich EOG w odniesieniu do zastrzeżeń horyzontalnych oraz zastrzeżeń wertykalnych związanych z zamknięciem dostępu do czynników produkcji.

14. Komitet Doradczy (13 państw członkowskich) zgadza się z oceną Komisji, że transakcja w zgłoszonej postaci nie doprowadziłaby do znacznego zakłócenia efektywnej konkurencji w żadnym państwie członkowskim EOG w odniesieniu do utrudnienia klientom dostępu do oprawek, okularów słonecznych czy soczewek.

15. Komitet Doradczy (13 państw członkowskich) zgadza się z oceną Komisji, że transakcja w zgłoszonej postaci nie doprowadziłaby do znacznego zakłócenia efektywnej konkurencji w żadnym państwie członkowskim EOG w odniesieniu do innych powiązań wertykalnych powstałych w wyniku transakcji.

Zobowiązania

16. Komitet Doradczy (13 państw członkowskich) zgadza się z Komisją, że końcowe zobowiązania są odpowiednie i wystarczające do wyeliminowania znaczącego zakłócenia efektywnej konkurencji w odniesieniu do rynku sprzedaży detalicznej produktów optycznych we Włoszech.

17. Komitet Doradczy (13 państw członkowskich) zgadza się z Komisją, że końcowe zobowiązania są odpowiednie

i wystarczające do wyeliminowania znaczącego zakłócenia efektywnej konkurencji w odniesieniu do rynku sprze

daży detalicznej produktów optycznych w Belgii.

18. Komitet Doradczy (13 państw członkowskich) zgadza się z Komisją, że końcowe zobowiązania są odpowiednie

i wystarczające do wyeliminowania znaczącego zakłócenia efektywnej konkurencji w odniesieniu do rynku sprze

daży detalicznej produktów optycznych w Niderlandach.

Zgodność z rynkiem wewnętrznym

19. Komitet Doradczy (13 państw członkowskich) zgadza się z Komisją, że zgłoszoną transakcję, zmienioną końcowymi zobowiązaniami, należy uznać za zgodną z rynkiem wewnętrznym i z funkcjonowaniem Porozumienia EOG.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.